Albert Heijn komt toch met Oranje-mascotte: de Welpie


Albert Heijn komt vlak voor de start van het EK toch met een Oranje-mascotte.
De retailer bestelde 24 miljoen leeuwenknuffels, en noemt ze Welpies.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Welpies zijn net als de Wuppies uit 2006 verkrijgbaar in rood, wit, blauw en oranje. Ik vind ze een beetje lijken op die pluizige trolletjes van vroeger.
Naast Welpie zijn er 700.000 Mega Welpie-knuffels en 200.000 Welpie-caps beschikbaar.
Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn, in een persbericht: 'Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten ? jong en oud - laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.'
Welpie wordt uiteraard geïntroduceerd door supermarktmanager Harry. De tv-commercial is vanaf zondag 1 juni dagelijks op alle zenders te zien. In de commercial is ook de speciale Welpie-tune te horen die ook op www.ah.nl te beluisteren is.
En voor Windows Live Messenger zijn speciale Welpie-emoticons en winks ontworpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid