Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele business is big business

Ringtones, mobiele logo’s en wallpaper zijn big business. Voor adverteerders is het niet meer de vraag of, maar hoé ze aan mobiele…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste halfjaar van 2004 gaven onze oosterburen naar schatting 91 miljoen euro uit aan het downloaden van ringtones, logo’s, filmpjes en andere mobiele speeltjes. Volgens experts is deze schatting nog aan de voorzichtige kant. Vanwege de onstuimige groei van het mobiele telefoonverkeer kunnen de meeste adverteerders nauwelijks meer om de mobiele telefoon als medium heen. Maar wat maakt mobiele marketing nu tot een succes? Om te beginnen moet de geboden content aantrekkelijk zijn voor de gebruiker. Entertainment scoort hoog en mag ook wat kosten. Voor het downloaden van de allernieuwste ringtones en games hebben mobiele bellers grif geld over. Daarnaast werpt samenwerking met een mediabedrijf vaak z’n vruchten af. Rondom tv-programma’s als Big Brother en Idols wordt heel wat commercieel mobiel verkeer gegenereerd. Een andere mogelijkheid is virale marketing. Dat kan bijvoorbeeld door de muziekliefhebbers tegen betaling een hit te laten downloaden. Als hij een fragment van de hit aan zijn vrienden doorstuurt en die vrienden downloaden vervolgens het hele nummer, dan krijgt de afzender een provisie. Het is maar een van de vele mogelijkheden die mobiele communicatie biedt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketingjournal

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in