Heeft u een klantenkaart?


Winkeliers willen graag dat je bij ze terugkomt. Daarvoor hebben ze klantentrouwprogramma's en daar hebben wij al die cards aan te danken, zodat afrekenen vaak op kwartetten lijkt. Al heel lang vraag ik me af of dat niet anders kan.
Toen ik ooit aan Kaaswinkel Tromp suggereerde dat ze mijn spaarkaart ook zelf zouden kunnen bewaren in HUN la, bij de R, in plaats van in mijn rommelige keukenla, keken ze me aan alsof ik gek was geworden. Trouwe klanten belonen, OK, maar het moet niet teveel moeite worden kennelijk.
Maar kijk: Gall&Gall, die sowieso goed bezig zijn met hun fraaie redesign (van Millford Brand ID), boden zowaar aan om mijn klantenkaart voor me te bewaren. Graag natuurlijk, want ik kom altijd bij diezelfde winkel. Voor een Air Miles of Rocks programma is dat natuurlijk geen handige oplossing, maar het is een begin. Want waarom zou ik als trouwe klant keer op keer overal moeten aantonen dat ik een terugkerende klant ben? Internet mag dan onpersoonlijk zijn, daar wordt je tenminste altijd herkend. Door een computer, dat dan weer wel ...
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe oplossing van 'mijn' Gall&Gall is natuurlijk vriendelijk, maar in deze tijd ook wel een beetje primitief. Kan ik niet 1 universele loyalty card hebben, die door diverse winkels gescand en herkend kan worden?
Daan Remarque, NEEW! innovatie
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid