Boete voor ringtoneaanbieder OX-2 International


Het bedrijf uit Vlissingen beheert diverse sites, zoals realtonekado.nl en jijwint.nl en maakt reclame voor sms-diensten van ringtoneaanbieders en quizzen. De prijs kon een scooter zijn, een iPhone of 500 euro.
De consument moest de aanvraag voor een gratis realtone ondertekenen met zijn msn-gegevens. Daarop kregen alle contactpersonen ongevraagd reclameberichten. De eerste realtone bleek gratis, maar de klanten zaten direct aan een sms-abonnementsdienst vast, van wekelijks drie realtones, die elk 3 euro kosten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet onderzoek OX-2 International begon in maart 2008. Directeur Joost Verpoort laat in een reactie aan dagblad Trouw weten dat het gebruiken van msn-gegevens en de bijbehorende e-mailadressen altijd is gebeurd met toestemming van de bezoekers.
Bron: Trouw.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid