Print-relatiemagazines bij marketeers populairder dan digitale versie


Maar uit onderzoek van het Cendris Research Centrum onder 800 marketeers blijkt dat slechts 31 procent van de marketeers een relatiemagazine uitbrengt.
En 91 procent van de marketeers die een magazine uitgeven, geeft de voorkeur aan print.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS78 procent van de marketeers gelooft dat relatiemagazines bijdragen aan de klantenbinding, 76 procent procent ziet het als middel om informatie te verstrekken en ruim 50 procent denkt dat relatiemagazines bijdragen aan het vergroten van de naamsbekendheid en imagoverbetering.
Ondanks dat marketeers geloven in de toegevoegde waarde van relatiemagazines, wordt het middel nog relatief weinig toegepast.
De onderzoekers menen dat er nog veel marktpotentieel beschikbaar is om met relatiemagazines de dialoog met de klant aan te gaan.
Print populair
Onder de 340 respondenten die aangeven een magazine uit te geven of overwegen uit te geven, blijkt de gedrukte versie populairder dan de digitale variant.
91 procent van de marketeers die een magazine uitgeven, doet dit in elk geval in print. 51 procent geeft naast de printversie een digitale versie uit. Slechts negen procent van de respondenten geeft aan enkel voor een digitale versie te kiezen.
Nabije toekomst
Van de respondenten die aangeven geen relatiemagazine uit te geven (69 procent), zegt 85 procent niet te overwegen om de aankomende twee jaar een magazine uit te gaan geven. Dit betekent volgens de onderzoekers dat 58 procent van de onderzochte marketeers geen relatiemagazine uitgeeft en dit eveneens niet van plan is te gaan doen in de nabije toekomst.
Het onderzoek laat verder zien dat 47 procent van de bedrijven met meer dan honderd medewerkers in dienst een relatiemagazine uitgeeft. Slecht 25 procent van de organisaties met honderd of minder werknemers in dienst geeft een relatiemagazine uit gericht op externe doelgroepen zoals klanten.
Daarnaast geven organisaties die zich op de consumentenmarkt begeven en tot de dienstensector behoren vaker een magazine uit dan bedrijven die actief zijn op de B2B-markt en respectievelijk fysieke producten leveren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid