
Voor de twaalfde keer eindigt Jumbo op de eerste plaats. Jumbo scoort een 7,58 van zijn klanten, zo blijkt uit het kerstrapport van onderzoeksbureau GfK in opdracht van Foodmagazine. De keten weet ook nieuwe klanten voor zich te winnen. Wel merken de onderzoekers op dat de voorsprong van Jumbo minder groot is. Het bedrijf heeft ook steekjes laten vallen: zo komt het niet meer voor in de topvijf van vriendelijkste personeel en voordeligste formule.
Albert Heijn, met achthonderd winkels in Nederland de grootste supermarktketen, kreeg een 7,51. De derde positie, gedeeld door Boni en Nettorama, scoorde een 7,46. Van de 24 supermarktketens eindigden Spar, Aldi en Coop op de laatste plaatsen. Op de hoofdkantoren van Sligro en Dekamarkt zal niet worden gejuicht om de score hun winkelformules. Beide supermarktformules, EM-Té en Dekamarkt, daalden elf plaatsen. MCD steeg van de twintigste positie naar plaats acht.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeGfK doet twee keer per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Hieraan doen ongeveer zesduizend huishoudens mee. Zij beoordelen hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, aanbiedingen en de vriendelijkheid van het personeel (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee