Overslaan en naar de inhoud gaan

3 op de 4 Nederlanders gaan 'thuis uit eten'

Vrijdag: pr-dag. Onderstaand onderzoek werd in opdracht van Super de Boer uitgevoerd, ter ere van het premium huismerk Superieur. Want daar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vrijdag: pr-dag. Onderstaand onderzoek werd in opdracht van uitgevoerd, ter ere van het premium huismerk Superieur. Want daar wordt deze maand veel van verwacht. Houdt u dat dus even in het achterhoofd als u deze posting leest.

related partner content for mobile comes here

Twee van de drie Nederlanders bezoeken minder vaak een restaurant. Van hen verwacht bijna de helft volgend jaar nog minder vaak uit eten te zullen gaan. In plaats daarvan gaat 72 procent liever 'thuis uit eten'.

Van deze groep zegt 25 procent volgend jaar vaker zelf luxer te zullen koken. Dit blijkt uit onderzoek door Goos Marketing Research in Amstelveen, in opdracht van Super de Boer.

De respondenten uit het onderzoek (n=509, leeftijd tussen 25 en 65 jaar, waarvan 53 procent mannen en 47 procent vrouwen) zijn te verdelen in twee groepen: mensen die nu al vaker thuis uit eten gaan, en mensen die dat nog niet of nauwelijks doen.

Van de respondenten die hebben aangegeven op dit moment nog niet thuis luxe te dineren, overweegt 52 procent dit volgend jaar wel te zullen gaan doen. De belangrijkste reden die zij hiervoor opgeven, is dat thuis uit eten goedkoper is (43 procent).

Voor mensen die nu al aangeven thuis uit eten te gaan, is prijs ook een belangrijk aspect van hun keuze (47 procent). 40 procent vindt thuis uit eten gezelliger. 35 procent eet liever thuis omdat men het leuk vindt om zelf te koken.

Dertig procent laat anderen bovendien graag meegenieten van de eigen kookkunsten. 33 procent gaat liever thuis uit eten, omdat men de avond dan zelf in de hand heeft.

Volgens Eric Leebeek, directielid Super de Boer, bevestigt dit het beeld dat het levensmiddelenconcern al had: 'We hebben het onderzoek laten uitvoeren, omdat we op basis van het bestedingspatroon van onze klanten aan de kassa een ontwikkeling zagen die op een trend leek te duiden. Zo is bijvoorbeeld het volume van onze eigen Superieur-productlijn ten opzichte van januari 2007 exponentieel gegroeid. Het onderzoek toont aan dat die trend dus inderdaad gaande is', aldus Leebeek.

(Foto's zijn kerstkiekjes uit de jaren '30, van , directeur persbureau Aneta in Batavia)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in