Overslaan en naar de inhoud gaan

Suitsupply wint Nima Marketing Excellence Award 2008

Net als twee jaar geleden (toen Gsus won) wint dit jaar een partij de Nima Marketing Excellence Award (voorheen: Nima Marketing Jaarprijs),…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als twee jaar geleden () wint dit jaar een partij de Nima (voorheen: Nima Marketing Jaarprijs), die eigenlijk niet aan marketing zegt te (willen) doen: .

Sterker nog: marketing is eigenlijk een beetje verdacht.

Oprichter Fokke de Jong van Suitsupply: 'Een onderneming wordt niet bedacht, maar gemaakt.'

De Jong heeft dus geen marketingbeleid, vindt hij. Wel zoekt hij met acties, die bij het merk passen, de publiciteit en heeft hij met zijn vestigingsbeleid (langs de grote wegen) een usp.
Bovendien wil hij de verkoop van de producten geheel in eigen hand houden: op plekken die hij maximaal kan controleren.

Maar marketing is slechts SALES in de beleving van De Jong. Hij neemt wel alleen mensen aan die heel erg sterk in het merk geloven.

Suitsupply wint dus de overall-Nima Marketing Excellence Award dit jaar, omdat het heel goed doorheeft hoe het zich onderscheidend presenteert. De oprichter is een echte ondernemer die haarfijn weet wat bij het merk hoort en wat niet.

De Jong is blij met de prijs, maar: 'we zijn niet uit op een marketingprijs. Het uiteindelijke doel van Suitsupply is een tevreden klant en de daarmee gepaard gaande omzet. Zolang die blijven bestaan is Suitsupply tevreden'.

Toch heeft het Nima nog wel wat ontwikkelingswerk te doen. Want bij de inzendingen waren nogal wat partijen die afhaakten, omdat ze helemaal niet met marketing geassocieerd wilden worden. (zoals , en ).

Goed, het was feest vanavond en dus waren er prijzen met winnaars en een paar verliezers.

In de Heineken Experience grepen de (vorig jaar nog/al winnaar) en naast de overall-award, omdat die dus naar Suitsupply ging.

Er was niet een prijs, zoals alle voorgaande edities, maar vier in totaal. Naast de overall-prijs ging de prijs in de categorie Innovatie naar DSM, voor Umbrella's en .

In de categorie Connected Customer greep Geen Stijl mis (ondanks of dankzij alle geblaat over paarse broeken en de gespeelde weerzin van Dominique Weesie&co tegen marketing) en won .

van KPN bleef ook met lege handen achter.

De laatste categorie is MVO en daarin won .

Voor en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in