Overslaan en naar de inhoud gaan

'Meer vertrouwen in Postbank dan in ING'

De consument vertrouwt de Postbank veel meer dan de ING Bank. Daarom zou het verstandig zijn als het ING-concern afziet van het voornemen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt merkendeskundige Paul Moers van bureau HighValue in De Telegraaf naar aanleiding van de Financial Trust Index (FTI). Dat is een nieuwe index die het vertrouwen van consumenten in de banken meet.

related partner content for mobile comes here

De kredietcrisis heeft ook een aantal Nederlandse banken in grote problemen gebracht. Zo kwamen Fortis en ABN Amro in staatshanden en moesten ING en SNS een lening bij de staat afsluiten. Al die financiële perikelen hebben hun weerslag op de manier waarop consumenten tegen banken aankijken, aldus Moers. Uit onderzoek van merkadviesbureau HIGHvalue blijkt dat de kernwaarden waarop banken rusten - zoals veiligheid, betrouwbaarheid en integriteit - onder grote druk staan.

Moers: 'Wij hebben acht kernwaarden voor banken geformuleerd: openheid in communicatie, integriteit van het management, transparantie, degelijkheid, financiële gezondheid, veiligheid qua spaargeld, betrouwbaarheid bij zwaar weer en klantgerichtheid. Deze kernwaarden hebben banken collectief opgebouwd sinds pakweg 1930. Dat waren zekerheden waar niemand aan twijfelde, maar die basis staat nu helemaal op zijn kop.' Banken konden zich in hun (reclame)uitingen richten op de verschillen met de concurrenten, maar die tijd is voorbij. Ze gaan de kernwaarden nu bijna allemaal weer benadrukken', aldus HighValue.

Alleen de Rabobank springt er heel positief uit in de index, die kan op de ingeslagen weg voortgaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in