CPNB start ‘grootste boekencampagne ooit’
Dat meldt Boekblad. Rond het thema ‘Het boek van Sinterklaas’ zijn zes verschillende tv-commercials gemaakt, die worden uitgezonden op Nederland 1, 2 en 3, Net 5, SBS 6 en Veronica. Eén van de clips is niet geschikt voor onder de achttien en wordt daarom alleen na negen uur 's avonds uitgezonden.
De campagne loopt van 20 november tot en met 6 december, vertelt Henk Kraima, directeur van de CPNB tegenover Boekblad: “We beginnen met televisie. Volgende week gaan we intensiveren en komen daar de radiospots bij. Het is dan de tijd van de impulsinkopen. Bovendien heb je dan de Sinterklaaskoopavonden. Daar spelen we op in.”
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe campagne loopt over in de volgende campagne van CPNB over de boekenbon plus treinkaartje. In dat kader zijn twee radiospotjes gemaakt, die zijn te beluisteren van maandag 8 tot en met zaterdag 13 december. Van woensdag zeventien december tot en met de dag voor kerstmis roept vervolgens Schippers de luisteraar in drie nieuwe spotjes op tot het kopen van een boek voor kerst.
De CPNB maakte in het verleden al de nodige reclame op de radio, met spotjes waarin Wim T. Schippers opriep tot het kopen van 'een boek!'. Omdat het minder gaat in de detailhandel en ook de boekhandel dat merkt, legden NBb, GAU en CB geld bij elkaar en kreeg de CPNB opdracht voor uitbreiding van de campagne in de aanloop naar de cadeauperiode. Het is daardoor de grootste marketingcampagne voor het boek ooit geworden.
De spotjes zijn te zien op youtube.com:
Sinterklaas in bed
Sinterklaas bij het haardvuur
Sinterklaas in de schommelstoel
Sinterklaas met de voeten op tafel
Sinterklaas op de trilplaat
Sinterklaas in zijn werkkamer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid