Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer: richt u op communities

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

het is voor adverteerders de uitdaging hun marketingactiviteiten op een nieuwe manier af te stemmen op de plek waar de consument zich bevindt.

related partner content for mobile comes here

En dus werd het gisteren op het evenement 'The Search. De zoektocht naar consumer connection' in Amsterdam nog maar eens opnieuw gezegd. Dit evenement over de toekomst van online marketing, werd geïnitieerd door .

Het beeld dat de sprekers zoals Mary Beth Kemp (Forrester Research), Cor Molenaar(hoogleraar eMarketing & distance selling RSM), Dennis Goedegebuure (international marketingmanager eBay) en Marco Roncaglio (Philips online consumer lifestyle) schetsten, kwam volgens Marktplaats.nl in grote lijnen overeen: marketeers zullen merkcommunicatie anders gaan invullen en zich meer moeten gaan verdiepen in het aanbieden van producten en diensten die interessant zijn voor specifieke communities.

Zoeken
Niet alleen kopen consumenten meer en meer online, ook zoeken ze veelal online naar informatie over een product dat ze willen aanschaffen. En dat niet alleen via zoekmachines, webwinkels en vergelijkingssites.

Steeds vaker wordt informatie op basis waarvan een koopbeslissing wordt genomen, verkregen via online communities of platforms waar vele consumenten bij elkaar komen. Om deze communities te bereiken, zullen adverteerders zich steeds meer van een 'push-' naar een 'pull'-model moeten bewegen en in contact treden met deze communities.

Dialoog
Hierbij moet de toegevoegde waarde voor de betreffende community centraal staan. Dit kan bewerkstelligd worden door de dialoog aan te gaan en het product online tot leven te brengen, bijvoorbeeld door middel van entertainment, extra content, een speciale microsite of extra services.

Inhakend op de opkomende nieuwe media wordt de behoefte aan een individuele benadering van de consument steeds groter, gebaseerd op specifieke informatie die bekend is over de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in