Overslaan en naar de inhoud gaan

NDFM: Inspiration point

Zoals elk zichzelf respecterend congres had het congres voor financiële marketeers (NDFM) een inspirerende afsluiting gevonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De trendwatcher/brandbooster René Boender liet zijn licht schijnen over de financiële crisis en de rol van marketeers daarin.

related partner content for mobile comes here

Wij marketeers hebben de crisis mede veroorzaakt, maar kunnen we hem ook mee helpen oplossen?

Hoezo veroorzaakt?

Om te beginnen maakten we lenen leuk. Om dit te onderstrepen werden we getrakteerd op enkel zeer grappige en goede reclame filmpjes (rene over youtube) van financiële instellingen in Amerika die echt aan iedereen geld uit leken te lenen. (ook aan de nina's: no income, no assets).

Door dat soort grappige filmpjes steeg het bedrag dat aan risicogroepen geleend werd met dubbele cijfers. Dat soort filmpjes hebben dus aan het probleem bijgedragen.

Gelukkig bood hij ons ook handvatten voor de toekomst. Het gaat niet meer om de "hard sell", vertelt René ons. Je moet een verhaal hebben: "the story you tell is the product you sell."

Het gaat dan ook al lang niet meer om maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat is een vereiste, daar gaan we sowieso van uit. Je mag alleen nog maar producten verkopen die je zelf ook zou willen hebben. Betrokkenheid bij de consument is het nieuwe ondernemen.

Er mag dan ook niet meer gesproken worden over ROI als return on investment, maar zie het als return on involvement. Ben je niet betrokken bij je consument dan ga maar naar huis.

Daar is een ander instelling voor nodig. Je kunt niet achterover zitten en hopen dat deze crisis overwaait. Met andere woorden: Je moet niet wachten tot de storm voorbij is maar leren dansen in de regen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in