NDFM: Inspiration point


De trendwatcher/brandbooster René Boender liet zijn licht schijnen over de financiële crisis en de rol van marketeers daarin.
Wij marketeers hebben de crisis mede veroorzaakt, maar kunnen we hem ook mee helpen oplossen?
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHoezo veroorzaakt?
Om te beginnen maakten we lenen leuk. Om dit te onderstrepen werden we getrakteerd op enkel zeer grappige en goede reclame filmpjes (rene op youtube over youtube) van financiële instellingen in Amerika die echt aan iedereen geld uit leken te lenen. (ook aan de nina's: no income, no assets).
Door dat soort grappige filmpjes steeg het bedrag dat aan risicogroepen geleend werd met dubbele cijfers. Dat soort filmpjes hebben dus aan het probleem bijgedragen.
Gelukkig bood hij ons ook handvatten voor de toekomst. Het gaat niet meer om de "hard sell", vertelt René ons. Je moet een verhaal hebben: "the story you tell is the product you sell."
Het gaat dan ook al lang niet meer om maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dat is een vereiste, daar gaan we sowieso van uit. Je mag alleen nog maar producten verkopen die je zelf ook zou willen hebben. Betrokkenheid bij de consument is het nieuwe ondernemen.
Er mag dan ook niet meer gesproken worden over ROI als return on investment, maar zie het als return on involvement. Ben je niet betrokken bij je consument dan ga maar naar huis.
Daar is een ander instelling voor nodig. Je kunt niet achterover zitten en hopen dat deze crisis overwaait. Met andere woorden: Je moet niet wachten tot de storm voorbij is maar leren dansen in de regen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid