Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter populairste socialmediaplatform in grote bedrijven

Twitter is in 2009 bloggen voorbijgestreefd als het populairste socialmediaplatform onder de Fortune 100-bedrijven. Dat blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek toont aan dat de grootste 100 bedrijven uit de jaarlijkse Fortune 500 actief gebruikmaken van drie vormen van social media: blogs, Twitter en Facebook.

related partner content for mobile comes here

54 procent van de Fortune 100-bedrijven gebruikt Twitter om direct contact te leggen met hun omgeving. 32 procent houdt een blog bij en 29 procent legt contact via een Fan Page op Facebook.

Ondanks dat Twitter de jongste van de drie platformen is, gaf 76 procent van de Fortune 100-bedrijven die gebruikmaken van één socialmediakanaal aan dat zij Twitter verkiezen boven Facebook en blogs.

Ongeveer 94 procent van de Fortune 100 Twitter-accounts distribueren nieuws over de onderneming en aankondigingen. Bij 67 procent van de ondernemingen heeft Twitter (gedeeltelijk) een functie op het gebied van klantenservice.

Voor de volledige resultaten van het onderzoek, klik .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in