Twitter populairste socialmediaplatform in grote bedrijven


Het onderzoek toont aan dat de grootste 100 bedrijven uit de jaarlijkse Fortune 500 actief gebruikmaken van drie vormen van social media: blogs, Twitter en Facebook.
54 procent van de Fortune 100-bedrijven gebruikt Twitter om direct contact te leggen met hun omgeving. 32 procent houdt een blog bij en 29 procent legt contact via een Fan Page op Facebook.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOndanks dat Twitter de jongste van de drie platformen is, gaf 76 procent van de Fortune 100-bedrijven die gebruikmaken van één socialmediakanaal aan dat zij Twitter verkiezen boven Facebook en blogs.
Ongeveer 94 procent van de Fortune 100 Twitter-accounts distribueren nieuws over de onderneming en aankondigingen. Bij 67 procent van de ondernemingen heeft Twitter (gedeeltelijk) een functie op het gebied van klantenservice.
Voor de volledige resultaten van het onderzoek, klik hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid