‘Mediawaarde Amsterdam Pride 8 miljoen euro’


Doelstelling van Amsterdam Gay Pride-organisator ProGay is verbreding en verdieping. Het programma van ruim een week kent vele inhoudelijke thema’s. Hiermee wil ProGay bereiken dat de maatschappij de Amsterdam Gay Pride omarmt. Niet alleen in Nederland: de gemeente Amsterdam wil de stad internationaal weer op de kaart zetten als Gay Capital.
Tijn Elferink van Bennink Bicker Caarten: ‘In de weken voor het evenement brachten we elke dag een nieuwtje naar buiten. Belangrijk daarbij was de dosering en het opzoeken van relevante doelgroepen om een overkill aan nieuws te voorkomen.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe belangstelling van media voor de optocht was groot. Ruim honderd journalisten deden verslag. Niet alleen Nederlandse journalisten, ook cameraploegen uit onder andere Engeland, Amerika en Taiwan deden verslag. Het ANP wijdde 25 berichten aan het evenement en de afgelopen tien dagen verschenen ruim 300 artikelen, interviews en reportages in Nederlandse dagbladen. Ruim honderd journalisten voeren mee op een van de persboten. De omvang en locatie van het openluchtevenement maken het een complexe media-operatie. De Nederlandse mediawaarde van het evenement is inmiddels 8,1 miljoen euro, aldus Bennink Bicker Caarten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid