Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Mediawaarde Amsterdam Pride 8 miljoen euro’

De Amsterdam Gay Pride heeft een flinke bijdrage geleverd om de hoofdstad weer op de kaart te zetten als Gay Capital. De botenparade op 1…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doelstelling van Amsterdam Gay Pride-organisator ProGay is verbreding en verdieping. Het programma van ruim een week kent vele inhoudelijke thema’s. Hiermee wil ProGay bereiken dat de maatschappij de Amsterdam Gay Pride omarmt. Niet alleen in Nederland: de gemeente Amsterdam wil de stad internationaal weer op de kaart zetten als Gay Capital.

related partner content for mobile comes here

Tijn Elferink van Bennink Bicker Caarten: ‘In de weken voor het evenement brachten we elke dag een nieuwtje naar buiten. Belangrijk daarbij was de dosering en het opzoeken van relevante doelgroepen om een overkill aan nieuws te voorkomen.’

De belangstelling van media voor de optocht was groot. Ruim honderd journalisten deden verslag. Niet alleen Nederlandse journalisten, ook cameraploegen uit onder andere Engeland, Amerika en Taiwan deden verslag. Het ANP wijdde 25 berichten aan het evenement en de afgelopen tien dagen verschenen ruim 300 artikelen, interviews en reportages in Nederlandse dagbladen. Ruim honderd journalisten voeren mee op een van de persboten. De omvang en locatie van het openluchtevenement maken het een complexe media-operatie. De Nederlandse mediawaarde van het evenement is inmiddels 8,1 miljoen euro, aldus Bennink Bicker Caarten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in