Winstdaling Audax in 2008
De daling is onder meer veroorzaakt door reorganisaties bij de weekbladen HP/De Tijd en Aktueel, zo meldt de uitgever. Ook had Audax last van een sterk teruglopende advertentiemarkt. De omzet is nog wel gestegen ten opzichte van het jaar ervoor: ruim 4 procent tot 307 miljoen euro. Dat was vooral te danken aan enkele groothandelsactiviteiten en de AKO-winkels.
Audax maakte donderdag zijn jaarcijfers bekend. De uitgever spreekt van een 'uitdagend jaar'. Zowel de lezersmarkt als de advertentiemarkt stonden 'onder zware druk'. Audax meldt dat het meidenblad Girlz! hierop een positieve uitzondering was. De door de achterblijvende lezersmarkt gemiste omzet kon deels gecompenseerd worden door de kosten te reduceren. De lagere mediabestedingen in de bladen werkten nagenoeg geheel door in het resultaat.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuOver de verwachtingen van 2009 zegt Audax niets. Wel meldt de uitgever uit Gilze dat 'de strategie gericht is op het behoud van haar zelfstandigheid en het verzekeren van haar continuïteit, met name door het marktaandeel op haar markten uit te breiden en te zorgen voor een voldoende rendement'.
Audax verkeert momenteel in een bestuurscrisis. Eerder deze week werd afscheid genomen van bestuursvoorzitter Carel Bikkers. De topman en grootaandeelhouder Jacques de Leeuw verschilden van mening over het beleid bij de onderneming. Bikkers heeft aangekondigd zijn ontslag aan te vechten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid