Overslaan en naar de inhoud gaan

Winstdaling Audax in 2008

Audax heeft vorig jaar zijn bedrijfsresultaat met 42 procent zien dalen tot 7 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De daling is onder meer veroorzaakt door reorganisaties bij de weekbladen HP/De Tijd en Aktueel, zo meldt de uitgever. Ook had Audax last van een sterk teruglopende advertentiemarkt. De omzet is nog wel gestegen ten opzichte van het jaar ervoor: ruim 4 procent tot 307 miljoen euro. Dat was vooral te danken aan enkele groothandelsactiviteiten en de AKO-winkels.

related partner content for mobile comes here

Audax maakte donderdag zijn jaarcijfers bekend. De uitgever spreekt van een 'uitdagend jaar'. Zowel de lezersmarkt als de advertentiemarkt stonden 'onder zware druk'. Audax meldt dat het meidenblad Girlz! hierop een positieve uitzondering was. De door de achterblijvende lezersmarkt gemiste omzet kon deels gecompenseerd worden door de kosten te reduceren. De lagere mediabestedingen in de bladen werkten nagenoeg geheel door in het resultaat.

Over de verwachtingen van 2009 zegt Audax niets. Wel meldt de uitgever uit Gilze dat 'de strategie gericht is op het behoud van haar zelfstandigheid en het verzekeren van haar continuïteit, met name door het marktaandeel op haar markten uit te breiden en te zorgen voor een voldoende rendement'.

Audax verkeert momenteel in een bestuurscrisis. Eerder deze week werd afscheid genomen van bestuursvoorzitter Carel Bikkers. De topman en grootaandeelhouder Jacques de Leeuw verschilden van mening over het beleid bij de onderneming. Bikkers heeft aangekondigd zijn ontslag aan te vechten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in