Oxfam op nieuwe imagotoer
De uitstraling van het gerespecteerde Oxfam is gedateerd, blijkt uit onderzoek. Men ziet de organisatie als zeer betrouwbaar en geloofwaardig. Maar ook als zo’n typische, trage Brits-ambtelijke organisatie. Wil je daar je geld aan geven?
Oxfam telt dertien landenorganisaties, waaronder het Nederlandse Oxfam Novib. Het leunt op twee inkomstenbronnen: overheden en donateurs, zowel particulieren als bedrijven.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDirecteur Ferrier wil naar buiten brengen dat haar organisatie met passie en betrokkenheid projecten steunt, en dat Oxfam in staat is om de ontvangen gelden innovatief in te zetten. Voor de imagoboost schakelde Ferrier het Londense reclamebureau RKCR/Y&R in.
Het resultaat is de campagne ‘Be Humankind’, met als drager een spotje waarin vuurspugende vrouwen ten strijde trekken tegen het onrecht in de wereld. Be aware, be moved, be involved, is de slogan.
Daarnaast wordt gebruikgemaakt van buitenreclame en online reclame. Ferrier hoopt dat ook Oxfams slinkende inkomstenstroom (kredietcrisis) door deze campagne een boost krijgt.
Bron: Marketing Magazine
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid