Overslaan en naar de inhoud gaan

Oxfam op nieuwe imagotoer

Oxfam-baas Cathy Ferrier geeft het goededoelenfonds een nieuw imago.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitstraling van het gerespecteerde Oxfam is gedateerd, blijkt uit onderzoek. Men ziet de organisatie als zeer betrouwbaar en geloofwaardig. Maar ook als zo’n typische, trage Brits-ambtelijke organisatie. Wil je daar je geld aan geven?

related partner content for mobile comes here

Oxfam telt dertien landenorganisaties, waaronder het Nederlandse Oxfam Novib. Het leunt op twee inkomstenbronnen: overheden en donateurs, zowel particulieren als bedrijven.

Directeur Ferrier wil naar buiten brengen dat haar organisatie met passie en betrokkenheid projecten steunt, en dat Oxfam in staat is om de ontvangen gelden innovatief in te zetten. Voor de imagoboost schakelde Ferrier het Londense reclamebureau RKCR/Y&R in.

Het resultaat is de campagne ‘Be Humankind’, met als drager een spotje waarin vuurspugende vrouwen ten strijde trekken tegen het onrecht in de wereld. Be aware, be moved, be involved, is de slogan.

Daarnaast wordt gebruikgemaakt van buitenreclame en online reclame. Ferrier hoopt dat ook Oxfams slinkende inkomstenstroom (kredietcrisis) door deze campagne een boost krijgt.

Bron: Marketing Magazine

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in