Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne om homo's naar Amsterdam te lokken

Amerikaanse homo's moeten naar Amsterdam komen, vindt het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de slogan 'Everyone's gay in Amsterdam' verschijnen daarom vanaf september advertenties en reclamespotjes in media die zich richten op homoseksuelen in de Verenigde Staten. Reden voor het initiatief is dat homo's ondanks de economische crisis nog vaak op vakantie gaan. Daarmee zijn ze bijna een uitzondering.

related partner content for mobile comes here

Homoseksuelen hebben namelijk relatief veel te besteden, bijvoorbeeld omdat ze geen kinderen hebben, zo meldt het NBTC. Het bureau hoopt deze groep nu naar Amsterdam te lokken. De campagne speelt in op het liberale karakter van Amsterdam. Manager Conrad van Tiggelen van de NBTC-afdeling in Noord-Amerika: 'De slogan verwijst met een knipoog naar de oorspronkelijke betekenis van het woord gay, namelijk happy. In de campagne draait het niet om seksualiteit, maar om het gelukkig zijn.'

Het project loopt van 15 juli tot en met december. In de homotijdschriften Out en The Advocate komen advertenties te staan. De tv-zender voor homoseksuelen Here TV zendt een special over Amsterdam uit.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in