Campagne om homo's naar Amsterdam te lokken
Met de slogan 'Everyone's gay in Amsterdam' verschijnen daarom vanaf september advertenties en reclamespotjes in media die zich richten op homoseksuelen in de Verenigde Staten. Reden voor het initiatief is dat homo's ondanks de economische crisis nog vaak op vakantie gaan. Daarmee zijn ze bijna een uitzondering.
Homoseksuelen hebben namelijk relatief veel te besteden, bijvoorbeeld omdat ze geen kinderen hebben, zo meldt het NBTC. Het bureau hoopt deze groep nu naar Amsterdam te lokken. De campagne speelt in op het liberale karakter van Amsterdam. Manager Conrad van Tiggelen van de NBTC-afdeling in Noord-Amerika: 'De slogan verwijst met een knipoog naar de oorspronkelijke betekenis van het woord gay, namelijk happy. In de campagne draait het niet om seksualiteit, maar om het gelukkig zijn.'
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet project loopt van 15 juli tot en met december. In de homotijdschriften Out en The Advocate komen advertenties te staan. De tv-zender voor homoseksuelen Here TV zendt een special over Amsterdam uit.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid