
‘Iemand heeft ons gevraagd te beoordelen of de reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij in strijd is met de Nederlandse reclamecode’, zegt de zegsvrouw. Volgens de codecommissie is De Hond een deskundige met een groot gezag en zou hij om die reden geen specifieke producten mogen aanprijzen.
In de energiereclame zegt de opiniepeiler dat 94 procent van de Nederlanders geld kan besparen door de overstap te maken naar een andere energiemaatschappij.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDe Nederlandse Energie Maatschappij kan tot 11 augustus in beroep gaan tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie. Als de reclame niet wordt ingetrokken, zal de commissie media aanbevelen de spot te weren.
De Hond zelf zegt de uitspraak van de Reclame Code Commissie eigenaardig, maar ook grappig te vinden. ‘In de reclame heb ik het over een onderzoek naar energiekosten dat ik heb verricht onder 2.500 mensen. Het is raar dat ik blijkbaar te gezaghebbend ben om over mijn eigen onderzoek te praten’, aldus De Hond.
Volgens de opinieonderzoeker zal de Nederlandse Energie Maatschappij in beroep gaan tegen de uitspraak. ‘Dat is gewoon een principezaak.’ De reclame zal overigens vanaf half augustus niet meer te zien of te horen zijn – zoals in de planning lag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee