Overslaan en naar de inhoud gaan

‘De Hond is te gezaghebbend voor reclame’

De Reclame Code Commissie vindt dat de Nederlandse Energie Maatschappij de reclame met Maurice de Hond niet meer moet gebruiken. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Iemand heeft ons gevraagd te beoordelen of de reclame van de Nederlandse Energie Maatschappij in strijd is met de Nederlandse reclamecode’, zegt de zegsvrouw. Volgens de codecommissie is De Hond een deskundige met een groot gezag en zou hij om die reden geen specifieke producten mogen aanprijzen.

related partner content for mobile comes here

In de energiereclame zegt de opiniepeiler dat 94 procent van de Nederlanders geld kan besparen door de overstap te maken naar een andere energiemaatschappij.

De Nederlandse Energie Maatschappij kan tot 11 augustus in beroep gaan tegen de uitspraak van de Reclame Code Commissie. Als de reclame niet wordt ingetrokken, zal de commissie media aanbevelen de spot te weren.

De Hond zelf zegt de uitspraak van de Reclame Code Commissie eigenaardig, maar ook grappig te vinden. ‘In de reclame heb ik het over een onderzoek naar energiekosten dat ik heb verricht onder 2.500 mensen. Het is raar dat ik blijkbaar te gezaghebbend ben om over mijn eigen onderzoek te praten’, aldus De Hond.

Volgens de opinieonderzoeker zal de Nederlandse Energie Maatschappij in beroep gaan tegen de uitspraak. ‘Dat is gewoon een principezaak.’ De reclame zal overigens vanaf half augustus niet meer te zien of te horen zijn – zoals in de planning lag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in