Overslaan en naar de inhoud gaan

Schade aan imago Ahold valt mee

Ahold had in 2001 de beste bedrijfsreputatie van Nederland. In 2002 moest het supermarktconcern de eerste plaats al afstaan aan Heineken .…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoogleraar corporate communication van de Erasmus Universiteit Cees van Riel vindt het nog meevallen. 'Ahold staat nog voor Nuon, Vendex KBB, Laurus , de NS en UPC', zegt hij tegen Het Financieele Dagblad. Wat Van Riel zelf dit jaar het meest opviel aan het jaarlijkse onderzoek in Nederland naar de reputatiequotiënt van bedrijven is de hoge score van TPG .

related partner content for mobile comes here

De meevaller voor Ahold komt volgens hem door het vertrouwen dat de consument heeft in Albert Heijn. 'De meeste mensen doen daar toch hun boodschappen. Internationaal is Ahold veel verder weggezakt en komt het qua score in de buurt van Anderson Worldwide.'

Postbedrijf TPG klom van plaats 26 in 2002 naar de vijfde plaats in 2003. 'Blijkbaar werkt de combinatie van goede postbezorging, de dienstverlening in de postkantoren en misschien de publiciteit en de uitstraling van de hulp aan het World Food Program van de Verenigde Naties goed door onder de mensen', zegt hij.

Van Riel is directeur van het Reputatie Institute en doet regelmatig onderzoek in samenwerking met het Amerikaanse bureau HarrisInteractive. Vorig jaar publiceerde hij samen met Charles Fombrun Fame & Fortune, how succesful companies build winning reputations.

In het onderzoek van dit jaar scoort Heineken op alle dimensies het hoogst, behalve op maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in