Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW, GSUS en Ajax favoriet in Nederland

De Top-10 van populairste merken wordt aangevoerd door autofabrikant BMW (1), met kledingmerk GSUS (2) en AFC Ajax (3) als runners up.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste merken uit verschillende sectoren werden in een populariteitspoll op MSN.nl in categorieën geplaatst, van auto’s tot koffie, van bank tot voetbalploeg. Aan de consument werd per categorie gevraagd welk merk hen het meeste en welk merk hen het minste aanspreekt. Tot slot werd aan de respondenten gevraagd om uit hun persoonlijke lijst van favorieten per categorie hun superfavoriet te kiezen. Die superfavoriet is dus het merk BMW.

related partner content for mobile comes here

Binnen de categorieën zie je soms grote verschillen tussen de voorkeur voor merken bij mannen en vrouwen. Bij kleding kiezen mannen liever voor de merken Diesel, Levi’s en GSUS. Vrouwen laten deze merken links liggen en kiezen massaal voor Esprit, Only en H&M. Dat vrouwen nog steeds aan de lijn denken blijkt uit de voorkeur voor Spa. Red Bull doet het vooral onder mannen en jongeren erg goed. Coca-Cola is bij beide seksen nog steeds favoriet. In de categorie sportkleding en sportschoenen wint Nike, maar de voorsprong op PUMA en adidas is niet groot. Bij vrouwen en jongeren onder de 25 jaar is het hippe merk PUMA populairder. Bij mannen en 25-plussers doen adidas en Nike het beter.

Binnen de categorie sterke dranken is Bacardi de absolute winnaar. Baileys dankt de derde plek vooral aan de vrouwelijke respondenten. Vrouwen kiezen nog steeds voor Baileys, Passoa, Safari, Coebergh en Pisang Ambon.

Merken blijken vaak erg goed bij elkaar blijken te passen:

  • Warchild sympathisanten lopen graag in PUMA kleding
  • Club Med vakantiegangers winkelen veel vaker bij Albert Heijn
  • Liefhebbers van Vodafone luisteren vaker naar Radio 538, terwijl T-Mobile fans meer hebben met Yorin FM en de Orange stemmers een duidelijker voorkeur voor 3FM hebben.
  • De mannelijke BMW fan hijst zich het liefst in een Armani pak.
  • De supporters van Feyenoord klussen bij voorkeur met Karwei
  • Ajax en Amstel bier gaan heel goed samen, terwijl PSV supporters kiezen voor Bavaria. Feyenoord supporters kiezen vaker voor het Limburgse Hertog Jan
  • Niets is zo lekker als met een kopje Douwe Egberts koffie op je gemak De Telegraaf of het Algemeen Dagblad door te nemen. De snelle Sp!ts-lezer geeft de voorkeur aan de oploskoffie van Nescafé.
  • De lezers van de goede verhalen in Playboy zijn ook liefhebbers van Bacardi.
  • Vrouwen kiezen voor Cosmopolitan in combinatie met Baileys
  • Canal Plus en MTV kijkers drinken meer Red Bull voor de buis en eten daarbij vaker Pringles. De Nationale Merkencompetitie - die volgend jaar herhaald zal worden - is een initiatief van Red Cell Not Just Film, MSN en Hill & Knowlton Nederland en was eerder al in België een groot succes.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in