Overslaan en naar de inhoud gaan

Laag rapportcijfer voor Philips

Philips moet flink aan zijn reputatie werken. Ondernemers, de financiële wereld, het publiek en niet-gouvermentele organisaties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Verenigde Staten, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië, China enIndia werd de reputatie van Philips afgezet tegen die van concurrentie op terreinen als innovatieen producten. Alleen bij werknemers, leveranciers en in de onderwijswereld komt Philips op deeerste plaats.

related partner content for mobile comes here

In het zogenoemde duurzaamheidsrapport doet Philips verslag over zaken als milieu,veiligheid, werkomstandigheden en de omgang met personeel en leveranciers. Zo gebruiktePhilips vorig jaar 9 procent minder energie, 19 procent minder water en 11 procent minderverpakking ten opzichte van 2002.

Duurzame ontwikkeling is "een integraal onderdeel van onze bedrijfsstrategie en eenspringplank voor de ontwikkeling van nieuwe bedrijvigheid", stelt bestuursvoorzitter GerardKleisterlee. "Duurzaamheid zit in ons DNA", schrijft Philips in het verslag.

In de komende vijftig jaar groeit de wereldbevolking van de huidige zes miljard tot negen à elfmiljard mensen. Philips meent dat deze groei toenemende aandacht voor duurzame ontwikkelingnoodzakelijk maakt, omdat bijvoorbeeld de druk op het milieu sterk toeneemt. Tegelijkertijd wilhet concern zoveel mogelijk van die mensen als klant binnenhalen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in