Laag rapportcijfer voor Philips


In de Verenigde Staten, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië, China enIndia werd de reputatie van Philips afgezet tegen die van concurrentie op terreinen als innovatieen producten. Alleen bij werknemers, leveranciers en in de onderwijswereld komt Philips op deeerste plaats.
In het zogenoemde duurzaamheidsrapport doet Philips verslag over zaken als milieu,veiligheid, werkomstandigheden en de omgang met personeel en leveranciers. Zo gebruiktePhilips vorig jaar 9 procent minder energie, 19 procent minder water en 11 procent minderverpakking ten opzichte van 2002.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDuurzame ontwikkeling is "een integraal onderdeel van onze bedrijfsstrategie en eenspringplank voor de ontwikkeling van nieuwe bedrijvigheid", stelt bestuursvoorzitter GerardKleisterlee. "Duurzaamheid zit in ons DNA", schrijft Philips in het verslag.
In de komende vijftig jaar groeit de wereldbevolking van de huidige zes miljard tot negen à elfmiljard mensen. Philips meent dat deze groei toenemende aandacht voor duurzame ontwikkelingnoodzakelijk maakt, omdat bijvoorbeeld de druk op het milieu sterk toeneemt. Tegelijkertijd wilhet concern zoveel mogelijk van die mensen als klant binnenhalen. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid