Vette hap in de ban
Producenten van snacks, frisdrank en snoep hebben lange tijd gedaan alsof hun neus bloedde, maar de laatste tijd zijn er toch de nodige concerns die hun aandeel in het probleem van overgewicht bij de jeugd erkennen en hun marketingbeleid bijstellen. Zo is Mc Donald’s al een tijdje bezig gezondere producten te ontwikkelen, heeft Cadbury een suikerarme variant van zijn repen op stapel staan en overweegt Pepsi om dieettips op de verpakking van zijn drankjes te zetten. Maar voedselgigant Heinz gaat voorlopig het verst. In het kader van een nieuwe global marketingstrategie heeft het bedrijf alle reclame die is gericht op jonge kinderen in de ban gedaan. Ook belooft men voortaan in advertenties alleen nog snacks in de context van een gevarieerd en gezond dieet te laten zien en met scholen geen contracten meer af te sluiten voor snoep- en snackautomaten.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid