Overslaan en naar de inhoud gaan

Vette hap in de ban

Nu de vetzucht bij kinderen epidemische vormen begint aan te nemen, klinkt steeds luider de roep om een reclameverbod voor alles wat vet,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Producenten van snacks, frisdrank en snoep hebben lange tijd gedaan alsof hun neus bloedde, maar de laatste tijd zijn er toch de nodige concerns die hun aandeel in het probleem van overgewicht bij de jeugd erkennen en hun marketingbeleid bijstellen. Zo is Mc Donald’s al een tijdje bezig gezondere producten te ontwikkelen, heeft Cadbury een suikerarme variant van zijn repen op stapel staan en overweegt Pepsi om dieettips op de verpakking van zijn drankjes te zetten. Maar voedselgigant Heinz gaat voorlopig het verst. In het kader van een nieuwe global marketingstrategie heeft het bedrijf alle reclame die is gericht op jonge kinderen in de ban gedaan. Ook belooft men voortaan in advertenties alleen nog snacks in de context van een gevarieerd en gezond dieet te laten zien en met scholen geen contracten meer af te sluiten voor snoep- en snackautomaten.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in