Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen spelen in op overlijden Juliana

Veel dagbladen kwamen in verband met het overlijden van prinses Juliana met extra edities, andere hebben besloten de lezers vandaag een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Algemeen Dagblad kwam zaterdagmiddag met een extra editie. De krant werd in een oplage van 100.000 gedrukt en vanaf het einde van de middag op straat uitgedeeld. De verspreiding van het extra AD ging ook gisteren door.

related partner content for mobile comes here

Ook de Volkskrant en het Reformatorisch Dagblad brachten een extra krant uit over de overleden prinses. De Volkskrant-editie werd zaterdag vanaf vier uur in Amsterdam verspreid en verder zondag in de rest van het land. De krant was net als die van het AD gratis te krijgen.

De Telegraaf bracht gisteren voor het eerst zijn nieuwe zondagskrant uit. Volgens chef nieuwsdienst Saskia Belleman is niet overwogen zaterdag met een speciale uitgave te komen. ‘We vinden het niet netjes tegenover onze abonnees om vandaag gratis kranten uit te delen. De oplage
van de krant wordt voor zondag wel fors verhoogd’, aldus Belleman. De Telegraaf wil niet bekendmaken hoe groot de verhoging was.

NRC-Handelsblad bracht uiteindelijk ook een extra editie. Hoofdredacteur Volkert Jensma: ‘Dit is een volkomen nieuwe situatie voor ons. Wij maken nooit kranten in het weekeinde.'

Gratis krant Metro heeft gisteren ook een extra editie uitgegeven. De oplage van 45.000 exemplaren werd verspreid via alle McDonald’s-Filialen en de grootste NS stations. Trouw en Het Parool maakten geen extra editie, omdat dit op moeilijkheden met de distributie zou stuiten (Bron: o.a. ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in