Overslaan en naar de inhoud gaan

Groeiende behoefte aan verantwoord ondernemen

Bij ondernemers groeit de behoefte aan kennis over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze voelen de druk van consumenten en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt J. Wempe, hoogleraar bedrijfsethiek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hijwordt per 1 april directeur van het nieuwe kenniscentrum.

related partner content for mobile comes here

Het KMVO is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken. De reden voor deoprichting is dat de overheid niet meer zelf allerlei regels en wetten wil opleggen waar bedrijvenzich aan moeten houden.

Wempe constateert dat in het huidige tijdsgewricht bij zowel ondernemers als werknemers veelbehoefte is aan het thema 'hoe ga ik als bedrijf met mijn rol in de samenleving om'. "Je ziet dat opverschillende manieren naar boven komen. Je zag onlangs de discussie weer oplaaien naaraanleiding van de code Tabaksblat, maar ook de kritische houding van consumenten, media enconsumentenorganisaties zorgen voor die extra aandacht voor maatschappelijk verantwoordondernemen." Bedrijven zijn volgens Wempe erg waakzaam geworden op dit terrein. "Het is immers ook inhun belang te reageren op die kritische blik van vooral de consument enconsumentenorganisaties."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in