Overslaan en naar de inhoud gaan

T-Mobile verliest kort geding tegen ID&T Mobile

Telefoonprovider T-Mobile heeft vorige week een kort geding tegen het Amsterdamse entertainment- en mediabedrijf ID&T verloren. De kans dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens T-Mobile zou bij consumenten verwarring kunnen ontstaan over de naam ID&T Mobile. ID&T Mobile werd enkele maanden geleden gelanceerd als nieuwe mobiele telefonie-aanbieder, speciaal gericht op jongeren. Zij kunnen met een abonnement op ID&T Mobile allerlei diensten afnemen, zoals muziekdownloads, playlists, toegang tot evenementen en ringtones. ID&T is bekend van grote dance-evenementen zoals Sensation en Mystery Land en heeft een eigen radiostation (ID&T Radio) op de FM.

related partner content for mobile comes here

Deutsche Telekom, eigenaar van T-Mobile, betoogde dat de namen te verwarrend zijn omdat ze teveel op elkaar lijken. Volgens de President van de rechtbank is daarvan echter geen sprake. Verwarring is volgens de rechtbank niet aannemelijk omdat uit onderzoek blijkt dat zo'n 90 procent van de jongeren ID&T als merk goed kent. Daarbij wordt de naam ID&T al meer dan een decennium als handelsnaam gebruikt. Ook het feit dat ID&T Mobile zogenoemd co-branded is met provider Telfort ('ID&T Mobile operated by Telfort') was voor de President aanleiding Deutsche Telekom in het ongelijk te stellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in