Gemeenten reageren beter op e-mail


Het onderzoek toont aan dat gemeenten in vergelijking met vorig jaar alerter op e-mailtjes vanburgers reageren. Tegenover de 49,8 procent van de gemeenten die binnen een dag met eenreactie op de e-mail kwam, staat 22,8 procent die te laat of helemaal niet reageerde. De overigegemeenten reageerden binnen acht dagen. Een jaar geleden lag het aantal snelle reacties nogbijna 10 procent lager.
Webdam beoordeelt sinds 2000 alle gemeentelijke websites en stelt aan de hand daarvan ookeen speciale topvijftig samen. In september kregen alle gemeenten via hun website een vraag overhet verkrijgen van een invalideparkeerkaart.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe eerste gemeenten kwamen binnen tien minuten met een reactie. Hoewel Amsterdam alsbeste uit het onderzoek kwam, presteerden de stadsdeelraden onder de maat. Ook Groningen,Breda, Haarlem en Zwolle reageerden te laat.
Slechts 10 procent van de gemeenten stuurde direct een ontvangstbevestiging. Zevengemeenten vielen door de mand doordat het adres dat stond vermeld op de website niet klopte. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid