Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Schokkende reclame is effectiever’

Reclame die bewust sociale en ethische normen overschrijdt, een belangrijk effect heeft op respondenten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concluderen D.W. Dahl van de University of British Columbia en K.D. Frankenberger van Western Oregon University die een reclame die waarschuwt voor de gevaren van HIV en aids testten bij studenten.

related partner content for mobile comes here

Een schokkende afbeelding trekt meer aandacht, blijft beter hangen en beïnvloedt het gedrag van de groep positief. Vergeleken met reclame voor hetzelfde doel, maar gebaseerd op het opwekken van angst of de behoefte aan verdere informatie, is shockerende reclame veel effectiever.

(Bron: Journal of Advertising Research, via de Vea-site.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in