‘Schokkende reclame is effectiever’
Reclame die bewust sociale en ethische normen overschrijdt, een belangrijk effect heeft op respondenten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat concluderen D.W. Dahl van de University of British Columbia en K.D. Frankenberger van Western Oregon University die een reclame die waarschuwt voor de gevaren van HIV en aids testten bij studenten.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Een schokkende afbeelding trekt meer aandacht, blijft beter hangen en beïnvloedt het gedrag van de groep positief. Vergeleken met reclame voor hetzelfde doel, maar gebaseerd op het opwekken van angst of de behoefte aan verdere informatie, is shockerende reclame veel effectiever.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS(Bron: Journal of Advertising Research, via de Vea-site.)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid