Overslaan en naar de inhoud gaan

Hunkemöller test nieuwe naam

Lingerieketen Hunkemöller, onderdeel van Vendex KBB, gaat de komende maanden een nieuwe naam testen: SEZA. De naamswijziging past in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De naam Hunkemöller heeft weliswaar grote bekendheid in de Benelux, maar is minder geschikt voor de andere landen waar de winkelketen actief is; Duitsland, Denemarken en Frankrijk. Met het oog op verdere expansie in met name Frankrijk en op termijn misschien Spanje is gekozen voor een naam die in alle taalgebieden gemakkelijk is uit te spreken, goed in het gehoor ligt en snel geassocieerd wordt met lingerie.
De naam Hunkemöller verdwijnt niet. In het nieuwe logo, instore promotiemateriaal en reclame zal de naam gebruikt worden in combinatie met SEZA. Afhankelijk van het land krijgt de oude naam een meer of minder prominente plaats. Met name in de Benelux wil Hunkemöller het afbreukrisico van de naamswijziging tot een minimum beperken.

related partner content for mobile comes here

Voordat wordt overgegaan tot grootscheepse invoering van de nieuwe merknaam wordt de naam SEZA eerst in vijf landen getest. Per land worden minimaal twee winkels in de nieuwe huisstijl uitgevoerd. Ook de nieuw te openen winkels in Frankrijk en eventuele testwinkels in nieuwe landen gaan direct onder de naam SEZA van start. De testfase loopt tot mei 2004. Op basis van de uitkomsten van klantenonderzoek, een analyse van omzetverloop en een meting van de merkbeleving wordt besloten of de nieuwe naam in deze vorm in alle winkels zal worden geïntroduceerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in