Hunkemöller test nieuwe naam


De naam Hunkemöller heeft weliswaar grote bekendheid in de Benelux, maar is minder geschikt voor de andere landen waar de winkelketen actief is; Duitsland, Denemarken en Frankrijk. Met het oog op verdere expansie in met name Frankrijk en op termijn misschien Spanje is gekozen voor een naam die in alle taalgebieden gemakkelijk is uit te spreken, goed in het gehoor ligt en snel geassocieerd wordt met lingerie.
De naam Hunkemöller verdwijnt niet. In het nieuwe logo, instore promotiemateriaal en reclame zal de naam gebruikt worden in combinatie met SEZA. Afhankelijk van het land krijgt de oude naam een meer of minder prominente plaats. Met name in de Benelux wil Hunkemöller het afbreukrisico van de naamswijziging tot een minimum beperken.
Voordat wordt overgegaan tot grootscheepse invoering van de nieuwe merknaam wordt de naam SEZA eerst in vijf landen getest. Per land worden minimaal twee winkels in de nieuwe huisstijl uitgevoerd. Ook de nieuw te openen winkels in Frankrijk en eventuele testwinkels in nieuwe landen gaan direct onder de naam SEZA van start. De testfase loopt tot mei 2004. Op basis van de uitkomsten van klantenonderzoek, een analyse van omzetverloop en een meting van de merkbeleving wordt besloten of de nieuwe naam in deze vorm in alle winkels zal worden geïntroduceerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid