Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbladen profiteren van supermarktoorlog

De prijzenslag die Albert Heijn eind oktober ontketende, heeft de krantenuitgevers miljoenen euro's opgeleverd. Maar ook andere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot en met november stegen de advertentie-inkomsten van de dagbladen van 796 miljoen euro tot 851 miljoen, een groei van 7 procent. Dat blijkt uit cijfers die zijn verzameld door BBC De Media en Reclame Bank. In deze cijfers is geen rekening gehouden met kortingen, die bij krantenbedrijven gemiddeld tussen 10 en 15 procent liggen.

related partner content for mobile comes here

De bestedingen van de supermarkten groeiden Berekend tot eind november) naar 59 miljoen, terwijl dat vorig jaar over dezelfde periode slechts 31 miljoen was. Dat lag niet alleen aan de prijzenslag, het hele jaar werd al goed geadverteerd, aldus de Volkskrant.

Commercieel directeur Michael Nederlof van PCM laat weten 'ettelijke miljoenen' extra inkomsten van de supermarkt te hebben zien binnenkomen. ‘Op tv wordt het nu wat minder, maar in de kranten gaat het gewoon door. En we hebben ook al vele reserveringen voor 2004.' NRp-directeur Cees Anceaux zegt opgetogen te zijn over de supermarktoorlog. 'Het heeft ons tussen de 4 en 4,5 miljoen euro extra omzet opgeleverd.' Dat is, op een totaalomzet van naar verwachting 110 miljoen euro, bijna 4 procent. Niet alleen de supermarkten vechten via de kranten een prijzenoorlog uit, ook de elektronicawinkels adverteren heftig tegen elkaar op, signaleert Anceaux.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in