Dagbladen profiteren van supermarktoorlog


Tot en met november stegen de advertentie-inkomsten van de dagbladen van 796 miljoen euro tot 851 miljoen, een groei van 7 procent. Dat blijkt uit cijfers die zijn verzameld door BBC De Media en Reclame Bank. In deze cijfers is geen rekening gehouden met kortingen, die bij krantenbedrijven gemiddeld tussen 10 en 15 procent liggen.
De bestedingen van de supermarkten groeiden Berekend tot eind november) naar 59 miljoen, terwijl dat vorig jaar over dezelfde periode slechts 31 miljoen was. Dat lag niet alleen aan de prijzenslag, het hele jaar werd al goed geadverteerd, aldus de Volkskrant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCommercieel directeur Michael Nederlof van PCM laat weten 'ettelijke miljoenen' extra inkomsten van de supermarkt te hebben zien binnenkomen. ‘Op tv wordt het nu wat minder, maar in de kranten gaat het gewoon door. En we hebben ook al vele reserveringen voor 2004.' NRp-directeur Cees Anceaux zegt opgetogen te zijn over de supermarktoorlog. 'Het heeft ons tussen de 4 en 4,5 miljoen euro extra omzet opgeleverd.' Dat is, op een totaalomzet van naar verwachting 110 miljoen euro, bijna 4 procent. Niet alleen de supermarkten vechten via de kranten een prijzenoorlog uit, ook de elektronicawinkels adverteren heftig tegen elkaar op, signaleert Anceaux.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid