Marktaandeel Publieke Omroep daalt verder
Dat blijkt uit het jaaroverzicht dat de stichting KijkOnderzoek afgelopen weekend heeft gepubliceerd. Het marktaandeel van de Publieke Omroep is verder gedaald van 35,9 procent in 2002 naar 34,4 procent vorig jaar. De daling komt helemaal voor rekening van Nederland 2 dat zijn marktaandeel ten gunste van de commerciëlen zag slinken van 17,2 procent naar 15,7 procent. Het aandeel van HMG (RTL4, RTL5 en Yorin) steeg in verhouding het meeste, naar 26,2 procent. RTL4 mag zich over 2003 tevens marktleider noemen. Ook SBS trok meer kijkers.
Kijkcijfertopper is traditioneel voetbal. Het meest bekeken televisieprogramma van 2003 was het beslissende EK-kwalificatieduel tussen Nederland en Schotland. In totaal zagen 5,5 miljoen mensen de voetbalwedstrijd. De twee finale-uitzendingen van talentenjacht Idols op 8 maart volgen op plaats twee en drie met respectievelijk 4,9 en 4,6 miljoen kijkers. Voetbalprogramma’s beslaan de helft van de vijftig best bekeken programma's (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid