Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandeel Publieke Omroep daalt verder

Nederlanders zijn in het afgelopen jaar weer meer televisie gaan kijken. Het marktaandeel van de Publieke Omroep is verder gedaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het jaaroverzicht dat de stichting KijkOnderzoek afgelopen weekend heeft gepubliceerd. Het marktaandeel van de Publieke Omroep is verder gedaald van 35,9 procent in 2002 naar 34,4 procent vorig jaar. De daling komt helemaal voor rekening van Nederland 2 dat zijn marktaandeel ten gunste van de commerciëlen zag slinken van 17,2 procent naar 15,7 procent. Het aandeel van HMG (RTL4, RTL5 en Yorin) steeg in verhouding het meeste, naar 26,2 procent. RTL4 mag zich over 2003 tevens marktleider noemen. Ook SBS trok meer kijkers.

related partner content for mobile comes here

Kijkcijfertopper is traditioneel voetbal. Het meest bekeken televisieprogramma van 2003 was het beslissende EK-kwalificatieduel tussen Nederland en Schotland. In totaal zagen 5,5 miljoen mensen de voetbalwedstrijd. De twee finale-uitzendingen van talentenjacht Idols op 8 maart volgen op plaats twee en drie met respectievelijk 4,9 en 4,6 miljoen kijkers. Voetbalprogramma’s beslaan de helft van de vijftig best bekeken programma's (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in