Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel kijken, maar weinig kopen op sites

Slechts 5 tot 10 procent van de bezoekers van webwinkels gaat daadwerkelijk tot aankoop over, concludeert Fredhopper, een Nederlands…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoekje bleek verder dat 20 tot 30 procent van de potentiële klanten niet verder komt dan de eerste pagina. 65 procent van de bezoekers verlaat de website na één of twee pagina’s te hebben bekeken. ’Klanten die op de homepage van een webwinkel terechtkomen, willen zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken, bij voorkeur met één of twee muisklikken’, zegt Joris Beckers, marketingdirecteur bij Fredhopper. ‘Als ze het idee hebben dat de zoekresultaten hen niet naar het gewenste product brengen, verlaten ze onherroepelijk de site.’

related partner content for mobile comes here

Uit het Nationaal Onderzoek Kwaliteit Webwinkels 2003 van Jungle Rating bleek onlangs al dat webwinkels zich momenteel primair richten op het verbeteren van het gebruiksgemak. Meer eenvoud en gemak in het zoeken en bestellen wordt door webwinkels gezien als de sleutel tot online succes.

Uit de meest recente Consumer Survey van Jupiter Research Inc. bleek dat 82 procent van de mensen regelmatig online zoek- en navigatiesystemen gebruikt. 34 procent van de bezoekers maakt meteen gebruik van de zoekoptie, wanneer ze op een site terechtkomen. 48 procent kijkt liever eerst zelf rond op een website. Zij maken pas gebruik van de zoekfunctie als ze niet direct kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in