Veel kijken, maar weinig kopen op sites


Uit het onderzoekje bleek verder dat 20 tot 30 procent van de potentiële klanten niet verder komt dan de eerste pagina. 65 procent van de bezoekers verlaat de website na één of twee pagina’s te hebben bekeken. ’Klanten die op de homepage van een webwinkel terechtkomen, willen zo snel mogelijk vinden wat ze zoeken, bij voorkeur met één of twee muisklikken’, zegt Joris Beckers, marketingdirecteur bij Fredhopper. ‘Als ze het idee hebben dat de zoekresultaten hen niet naar het gewenste product brengen, verlaten ze onherroepelijk de site.’
Uit het Nationaal Onderzoek Kwaliteit Webwinkels 2003 van Jungle Rating bleek onlangs al dat webwinkels zich momenteel primair richten op het verbeteren van het gebruiksgemak. Meer eenvoud en gemak in het zoeken en bestellen wordt door webwinkels gezien als de sleutel tot online succes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit de meest recente Consumer Survey van Jupiter Research Inc. bleek dat 82 procent van de mensen regelmatig online zoek- en navigatiesystemen gebruikt. 34 procent van de bezoekers maakt meteen gebruik van de zoekoptie, wanneer ze op een site terechtkomen. 48 procent kijkt liever eerst zelf rond op een website. Zij maken pas gebruik van de zoekfunctie als ze niet direct kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid