Overslaan en naar de inhoud gaan

Responsmanagement begint bij personeel

Goed responsmanagement draagt bij aan het verwerven van nieuwe en het behouden van bestaande klanten. Veel bedrijven schieten daarin danig…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder dit jaar deden Siebel en Microsoft onderzoek naar de kwaliteit van de respons bij 250 bedrijven in verschillende branches. De resultaten waren niet best. Bij 40 procent van de onderzochte bedrijven werd informatie die telefonisch was aangevraagd niet toegestuurd. Op internet was het nog erger: op tweederde van de mailtjes met vragen kwam geen antwoord. Blijkbaar zijn er nog altijd veel organisaties die responsmanagement geen hoge prioriteit geven. Hoe komt het nu dat bedrijven zo slordig te werk gaan? Waarschijnlijk vertrouwen veel bedrijven erop dat een duur it-systeem en CRM-programmatuur vanzelf leidt tot meer klantgerichtheid. Een misvatting, want als de medewerkers niet servicegericht zijn, dan werkt hoogwaardige techniek eerder andersom: het schept hoge verwachtingen bij klanten en prospects die niet worden ingelost.

related partner content for mobile comes here

Responsmanagement moet beginnen bij het personeel. Beloon medewerkers als ze vragen en klachten van klanten goed en snel afhandelen, werk met mystery shoppers om de kwaliteit van de respons te monitoren, spreek heldere targets af en integreer de service in het dagelijks werk. Als de mentaliteit en werkwijze van de medewerkers eenmaal goed is, dan is het tijd voor de techniek - eerder niet.

< SIZE=1>Bron: Management Today<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in