Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen stijgt; koopbereidheid niet

Het consumentenvertrouwen is in november gestegen naar het hoogste niveau dit jaar, en is daarmee terug op hetzelfde niveau als vorig jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel consumenten voor het eerst in 12 maanden het economisch klimaat weer positiever beoordelen dan de maand ervoor, heeft dat nog nauwelijks invloed op de koopbereidheid. Consumenten zijn in november zelfs weer iets negatiever geworden over de ontwikkeling van hun financiële positie. Wel zijn ze minder negatief geworden over het doen van grote aankopen. Steeds minder consumenten verwachten dat de prijzen in het komende jaar sterker of evenveel zullen stijgen als in het afgelopen jaar. In oktober dacht nog bijna 36 procent dat de inflatie gelijk zou blijven of zou toenemen. De enquête werd gehouden na het begin van de prijsverlagingen bij de supermarkten.

related partner content for mobile comes here

De consumptie daalde in augustus opnieuw; volgens het CBS wordt dit mede veroorzaakt door een ongunstiger samenstelling van koopdagen dan in augustus vorig jaar. Er werd vooral minder besteed in de horeca. Uitgaven aan met name huisvesting en zorg namen juist toe.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in