
Volgens het Britse Radio Advertising Bureau maakt radio bijna eenderde van de dagelijkse mediaconsumptie uit. Terwijl het radioaandeel, naast DVD/video en internet, de laatste jaren stijgt, neemt het tv-aandeel (nu 49 procent) geleidelijk af. In een tijd van toenemend tijdsgebrek is een mogelijke verklaring dat radio luisteren goed te combineren is met andere bezigheden.
De belangrijkste factor voor de groeiende populariteit van radio is echter de ontwikkeling van nieuwe luisterplatforms. Dankzij DAB (digital audio broadcasting) en radio luisteren via digitale tv en internet, is radio toegankelijker geworden, hebben luisteraars meer luistermogelijkheden, kunnen stations (dus adverteerders) meer nichemarkten bedienen en kunnen lokale/regionale stations uitgroeien tot nationale merken. Andere voordelen zijn betere geluidskwaliteit en gebruiksgemak.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftDAB-radio is minder ingeburgerd dan radio via digitale tv en internet, maar groeit snel. Geweldige kansen biedt DAB-radio via mobiele telefoons, een ontwikkeling die binnen enkele jaren wordt verwacht. Hierdoor kunnen potentiële luistertijden en radioaandelen nog verder groeien en kunnen radiostations hun luisteraars- en adverteerdersdiensten uitbreiden met data-applicaties.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee