Overslaan en naar de inhoud gaan

Digitale radio zorgt voor revival

Dankzij digitale technologie is de toekomst van radio rooskleurig.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste factor voor de groeiende populariteit van radio is echter de ontwikkeling van nieuwe luisterplatforms. Dankzij DAB (digital audio broadcasting) en radio luisteren via digitale tv en internet, is radio toegankelijker geworden, hebben luisteraars meer luistermogelijkheden, kunnen stations (dus adverteerders) meer nichemarkten bedienen en kunnen lokale/regionale stations uitgroeien tot nationale merken. Andere voordelen zijn betere geluidskwaliteit en gebruiksgemak.

DAB-radio is minder ingeburgerd dan radio via digitale tv en internet, maar groeit snel. Geweldige kansen biedt DAB-radio via mobiele telefoons, een ontwikkeling die binnen enkele jaren wordt verwacht. Hierdoor kunnen potentiële luistertijden en radioaandelen nog verder groeien en kunnen radiostations hun luisteraars- en adverteerdersdiensten uitbreiden met data-applicaties.

< SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in