Artis-bus wint Vervoersreclame Award 2003
In de categorie Company Bus waren maar 1.904 van de 3.000 ingekomen
stemmen voor de Artis-bus. Daarmee heeft het publiek aangegeven deze het
beste te vinden.
Het publiek kon stemmen via een speciale website nadat een onafhankelijke
vakjury een aantal genomineerden had geselecteerd uit alle buscampagnes van
2003.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
De jury vond met name de flexibele inzet van de achterruit,
bijvoorbeeld om de geboorte van een giraffe aan te kondigen, een optimale
benutting van de creatieve mogelijkheden van vervoersreclame.
Reclamebureau FHV/BBDO ontwikkelde het prijswinnende ontwerp voor de bus.
Het ontwerp maakt deel uit van een grotere reclamecampagne 'met de artis
jaarkaart maak je vrienden'. De campagne bestaat uit een serie afbeeldingen
waarin de band tussen kind en Artis-dier centraal staat. Het doel is
hiermee meer Artis-leden te werven, om zo de nodige vernieuwingen en
uitbreidingen in de historische dierentuin uit te kunnen blijven voeren.
De oranje Artis-bus blijft ook het komende jaar in de omgeving van
Amsterdam rijden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid