Boycots kosten topmerken miljarden
Boycots door ‘ethische’ shoppers kosten grote merken zo’n 4 miljard euro per jaar, volgens een Brits onderzoek van de Co-operative…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Volgens het rapport zou 52 procent van de consumenten op zijn minst één product hebben geboycot op ethische gronden.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De Ethical Purchasing Index claimt dat merken voor een totaal van ongeveer 8,5 miljard euro afhankelijk zijn van zaken als het boycotten van topmerken, lokaal winkelen, recycling en het gebruik van het openbaar vervoer. De index meet de groei in de ethische producten- en servicesector op basis van salesgegevens. De markt van ethische goederen en services groeide naar zo’n 30 miljard euro, aldus de Co-operative Bank. Merknamen worden in het bericht van Brandrepublic niet genoemd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid