Overslaan en naar de inhoud gaan

RCC keurt spots Biostabil af

De tv-spotjes voor de gezondheidsketting 'Biostabil' deugen niet. Dat heeft de Reclame Code Commissie in hoger beroep beslist.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie vindt dat de verkondigde heilzame werking niet aannemelijk wordt gemaakt in de commercials. Die werking zou ontstaan door een magneet die de 'elektrische spanningen' in het lichaam regelt.

related partner content for mobile comes here

De reclames waarin presentatrice Tineke de Nooij het sierraad aanprijst, zijn te zien op het homeshoppingkanaal Tell Sell. Het college van beroep van de commissie vindt dat de filmpjes niet langer in de huidige vorm moeten worden vertoond.

De zaak kwam bij de commissie door kijkers die het een schande vonden dat een in hun ogen vrijwel waardeloos product wordt verkocht met de pretentie dat het de lichamelijke gesteldheid zou verbeteren. De commissie keurde de spotjes daarop af. De reclamemakers gingen in beroep.

Bruno Santanera, de bedenker van het sieraad, zegt 'alles te kunnen bewijzen en aan iedereen die bij mij komt kijken de werking te kunnen tonen'. Tell Sell in Almere was vrijdag niet bereikbaar voor commentaar (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in