“Reclame 50-plussers te stereotiep
Dit blijkt uit het onderzoek ‘Wacht maar tot ik ouder ben!’ van het Amsterdamse reclamebureau ACA/JES, uitgevoerd onder 400 respondenten van 50 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd met een vooraf geteste schriftelijke vragenlijst.
Als gevolg van de naoorlogse ‘babyboom’ groeit de groep senioren explosief. Op dit moment telt Nederland zo'n 4,9 miljoen vijftigplussers, maar dat aantal groeit in 2020 naar bijna 7 miljoen. Mensen voelen zich overigens pas rond de 62 jaar senior. Van de babyboomers, de vijftigers, werkt nog meer dan 70 procent. Zij hebben wel geld, maar relatief weinig tijd om het uit te geven. Een kwart van de 65-plussers zou nog best 35 uur per week aan de slag willen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisSenioren hebben eenzelfde gemiddeld inkomen als andere huishoudens, ca. 1500 euro netto per maand, maar lagere lasten. Babyboomers hebben gemiddeld zelfs 2.400 euro netto per maand te besteden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid