AMV BBDO blijft grootste Britse bureau
Het betekent voor het bureau een groei van ruim 2,5 procent ten opzichte van 2002. Campaign publiceert een lijst die gebaseerd is op de mediabestedingen van klanten, becijferd door Nielsen Media Research. De drie grootste klanten van AMV BBDO zijn British Telecom, Sainsbury’s Supermarkets en Homebase.
Op de tweede plaats staat opnieuw McCann-Erickson Advertising met 302,6 miljoen pond en klanten als L’Oréal Golden, Nestlé en Unilever. Een grote stijger is J. Walter Thompson met een groei van 16 procent naar 286,2 miljoen pond. Het bureau stijgt van 7 naar 3 op de lijst. Van 6 naar 4 stijgt Publicis met bijna 280 miljoen (+11,8%), gevolgd door Ogilvy & Mather (253,2 miljoen, -74%). Nieuw in de toptien zijn Euro RSCG London (van 15 naar 6) en TBWALondon (van 11 naar 7). M&C Saatchi en Lowe zijn nummer 8 en 9. Vooral de daling van Lowe valt op: van 3 naar 9 en een omzetdaling van ruim 20 procent. Saatchi & Saatchi staat op 10.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVan de mediabureaus publiceert Campaign een toptien van de netwerken, ook weer op basis van omzet. Publicis Groupe staat met 1,4 miljard pond bovenaan, gevolgd door Omnicom met 996 miljoen, Interpublic met 907 miljoen en WPP met 901 miljoen. Een apart lijstje met mediabureaus levert MediaCom op als nummer 1 met 610 miljoen pond, ZenithOptimedia is nummer 2 met 605 miljoen en MindShare 3 met 556 miljoen pond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid