Overslaan en naar de inhoud gaan

AMV BBDO blijft grootste Britse bureau

Met een mediaomzet van bijna 350 miljoen pond staat Abbott Mead Vickers BBDO opnieuw bovenaan de Britse bureauranglijst van Campaign.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betekent voor het bureau een groei van ruim 2,5 procent ten opzichte van 2002. Campaign publiceert een lijst die gebaseerd is op de mediabestedingen van klanten, becijferd door Nielsen Media Research. De drie grootste klanten van AMV BBDO zijn British Telecom, Sainsbury’s Supermarkets en Homebase.

related partner content for mobile comes here

Op de tweede plaats staat opnieuw McCann-Erickson Advertising met 302,6 miljoen pond en klanten als L’Oréal Golden, Nestlé en Unilever. Een grote stijger is J. Walter Thompson met een groei van 16 procent naar 286,2 miljoen pond. Het bureau stijgt van 7 naar 3 op de lijst. Van 6 naar 4 stijgt Publicis met bijna 280 miljoen (+11,8%), gevolgd door Ogilvy & Mather (253,2 miljoen, -74%). Nieuw in de toptien zijn Euro RSCG London (van 15 naar 6) en TBWALondon (van 11 naar 7). M&C Saatchi en Lowe zijn nummer 8 en 9. Vooral de daling van Lowe valt op: van 3 naar 9 en een omzetdaling van ruim 20 procent. Saatchi & Saatchi staat op 10.

Van de mediabureaus publiceert Campaign een toptien van de netwerken, ook weer op basis van omzet. Publicis Groupe staat met 1,4 miljard pond bovenaan, gevolgd door Omnicom met 996 miljoen, Interpublic met 907 miljoen en WPP met 901 miljoen. Een apart lijstje met mediabureaus levert MediaCom op als nummer 1 met 610 miljoen pond, ZenithOptimedia is nummer 2 met 605 miljoen en MindShare 3 met 556 miljoen pond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in