Overslaan en naar de inhoud gaan

Serviceherstel houdt klanten binnen

Ontevreden klanten zijn dure klanten. Niet alleen omdat ze omzet kosten, maar omdat ze vaak aan anderen over hun slechte ervaringen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten die hardop klagen, krijgen meestal extra aandacht en dat kan reden zijn om toch maar te blijven. Maar van de meeste klanten die opstappen, hoor je als bedrijf niet veel. Nadat er een paar keer iets verkeerd is gegaan, besluiten ze om te vertrekken. Om dat te voorkomen, is een serviceherstelprogramma nodig. Daarmee kan het percentage zwijgzame vertrekkers drastisch worden ingeperkt. Zo’n programma begint ermee dat iedereen binnen het bedrijf de klantensituaties moet herkennen waarin het risico op vertrek toeneemt. Medewerkers moeten beseffen dat het feit dat klanten niet klagen, niet automatisch betekent dat ze alles wel best vinden. Ook is het van belang dat klanten geen strobreed in de weg wordt gelegd als ze hun onvrede willen laten horen: geen ingewikkelde klachtenformulieren, maar een simpele procedure. Last but not least is het belangrijk dat medewerkers de juiste houding ontwikkelen. Als ze zich open opstellen tegenover de klant en niet bang hoeven te zijn dat klachten intern hun eigen positie schaden, wordt het doorvoeren van een serviceherstelprogramma een stuk makkelijker.

related partner content for mobile comes here

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in