Albert Heijn biedt Kanis en Gunnink-drinkers Perla-koffie aan


In de brief zegt Albert Heijn: 'In onze winkels proberen wij zoveel mogelijk uw favoriete producten en merken aan te bieden. We stellen ons aanbod dus af op de wensen van onze klanten. Maar dat betekent ook dat we producten uit ons assortiment halen als daar minder vraag naar is.'
De kruidenier prijst vervolgens huismerk Perla Mild aan: 'We begrijpen dat dat vervelend voor u is, maar uiteraard hebben we een prima alternatief: Perla Mild snelfiltermaling. Perla Mild is nu blijvend in prijs verlaagd en kost 1,99 euro, een stuk goedkoper dan een pak Kanis en Gunnink.' De ontvangers van de AH-brief krijgen ook een coupon die recht geeft op een gratis pak Perla Mild.
Suzanne Rotteveel, woordvoerder Douwe Egberts: ‘We hebben de brief pas geleden onder ogen gekregen. Allereerst betreuren wij het besluit van Albert Heijn, maar het is aan onze klanten om hun eigen assortimentsbeleid te voeren, dus we respecteren de keuze. Echter, de trouwe Kanis en Gunnink-consument is de dupe van deze assortimentswijziging, en dat is jammer.’ Prijsonderhandelingen zijn er volgens Douwe Egberts niet geweest. Albert Heijn heeft zelf deze beslissing genomen, daar zullen ze hun redenen voor gehad hebben.”
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens José Mes, woordvoerster Albert Heijn, is het de eerste maal dat Albert Heijn de Bonuskaart-klantendata gebruikt om een wijziging op productniveau aan te kondigen: ‘We vonden dat wel zo netjes. We hebben voor deze direct mailing gekozen om heel gericht de trouwe Kanis en Gunnink-klanten te kunnen benaderen. Het koffiemerk kent een trouwe groep gebruikers (in totaal 15.000), ondanks de sterk teruglopende vraag. We gebruikten de klantendata eerder om bijvoorbeeld winkelsluitingen aan te kondigen, maar nog nooit voor een assortimentswijziging.’
Eerste reacties in de winkel zijn volgens Mes positief: ‘We krijgen leuke reacties aan de kassa, varierend van ‘wat leuk dat u aan ons denkt’ tot ‘wat goed dat we op de hoogte gehouden worden’’. Het aantal ingeleverde bonnen is niet bekend, Mes kan ook niets zeggen over het aantal negatieve reacties en de inhoud ervan.
Afgelopen vrijdag deed Albert Heijn een tweede direct mailing de deur uit, want ook het Argentijnse vlees verdwijnt van de schappen. De ontstane ruimte wordt ingenomen door de Greenfields-variant, samen met het Eigen Merk rundvlees en het biologische rundvlees. Trouwe kopers krijgen 50 procent korting op de Greenfields-variant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid