Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek kinderreclame en eetgedrag

De Nederlandse Hartstichting en stichting De Kinderconsument zijn gestart met een grootschalig project over de effecten van voedingsreclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Kids, Kilo's en Kijkcijfers' is door de Europese Commissie vergeven aan het European Heart Network, de verenigde hartstichtingen in Europa. Het project moet naast gedetailleerde gegevens over de problematiek ook concrete beleidsadviezen opleveren op (inter)nationaal niveau. De looptijd van het project is vastgesteld op 32 maanden.

related partner content for mobile comes here

'Kids, Kilo's en Kijkcijfers' is een reactie van de Hartstichting en De Kinderconsument op de ‘verontrustende ontwikkelingen’ op het gebied van overgewicht en obesitas bij kinderen. De afgelopen zestien jaar is het aantal kinderen met obesitas verachtvoudigd, is gebleken uit onderzoek van het Kenniscentrum Overgewicht.

Beleidsdirecteur kinderen en reclame bij stichting De Kinderconsument Liesbeth Hop zegt dat haar organisatie zich sterk maakt voor ‘het verbeteren van de mediavaardigheid en de commerciële weerbaarheid van kinderen’. De Hartstichting en De Kinderconsument beogen alle belanghebbende partijen in Nederland te betrekken bij het project.

Overigens werd vandaag bekend dat in de Verenigde Staten een groepering heeft gevraagd de Federal Trade Commission de bevoegdheid te geven om met een standaard te komen voor de marketing van voedingsproducten gericht op kinderen, zo meldt Adweek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in