Onderzoek kinderreclame en eetgedrag
'Kids, Kilo's en Kijkcijfers' is door de Europese Commissie vergeven aan het European Heart Network, de verenigde hartstichtingen in Europa. Het project moet naast gedetailleerde gegevens over de problematiek ook concrete beleidsadviezen opleveren op (inter)nationaal niveau. De looptijd van het project is vastgesteld op 32 maanden.
'Kids, Kilo's en Kijkcijfers' is een reactie van de Hartstichting en De Kinderconsument op de ‘verontrustende ontwikkelingen’ op het gebied van overgewicht en obesitas bij kinderen. De afgelopen zestien jaar is het aantal kinderen met obesitas verachtvoudigd, is gebleken uit onderzoek van het Kenniscentrum Overgewicht.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBeleidsdirecteur kinderen en reclame bij stichting De Kinderconsument Liesbeth Hop zegt dat haar organisatie zich sterk maakt voor ‘het verbeteren van de mediavaardigheid en de commerciële weerbaarheid van kinderen’. De Hartstichting en De Kinderconsument beogen alle belanghebbende partijen in Nederland te betrekken bij het project.
Overigens werd vandaag bekend dat in de Verenigde Staten een groepering heeft gevraagd de Federal Trade Commission de bevoegdheid te geven om met een standaard te komen voor de marketing van voedingsproducten gericht op kinderen, zo meldt Adweek.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid