AFM wil duidelijker reclame hypothecaire leningen


Daardoor worden de bruto lasten van de lening voor de consument direct duidelijk. Als er al belastingvoordelen worden gemeld, dan moeten die op basis van drie representatieve tarieven (32,9, 38,4 en 42 procent)
worden weergegeven.
Er mag dus niet meer alleen het voordeel van het 52 procentstarief worden vermeld. De AFM heeft samen met FIOD-ECD en het ministerie van FinanciÎn vastgesteld dat er grote verschillen bestaan tussen kredietaanbiedingen met en zonder hypothecaire zekerheid.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet komt voor dat er reclame wordt gemaakt voor een consumentenkrediet zonder hypothecaire zekerheid, waarin echter wel informatie wordt gegeven over tarieven en voorwaarden van een hypothecair krediet. De rente op consumentenkrediet is niet fiscaal aftrekbaar, die op een hypotheek meestal wel (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid