Overslaan en naar de inhoud gaan

AFM wil duidelijker reclame hypothecaire leningen

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) wil dat reclame voor hypothecaire leningen altijd uitgaat van tarieven zonder belastingvoordelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daardoor worden de bruto lasten van de lening voor de consument direct duidelijk. Als er al belastingvoordelen worden gemeld, dan moeten die op basis van drie representatieve tarieven (32,9, 38,4 en 42 procent)
worden weergegeven.

related partner content for mobile comes here

Er mag dus niet meer alleen het voordeel van het 52 procentstarief worden vermeld. De AFM heeft samen met FIOD-ECD en het ministerie van FinanciÎn vastgesteld dat er grote verschillen bestaan tussen kredietaanbiedingen met en zonder hypothecaire zekerheid.

Het komt voor dat er reclame wordt gemaakt voor een consumentenkrediet zonder hypothecaire zekerheid, waarin echter wel informatie wordt gegeven over tarieven en voorwaarden van een hypothecair krediet. De rente op consumentenkrediet is niet fiscaal aftrekbaar, die op een hypotheek meestal wel (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in