Nog geen effectieve theatermarketing jongeren


Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen meldt dat in het rapport 'Gezocht: Jonge Theaterbezoeker'. Het rapport werd afgelopen week tijdens de jaarlijkse publiciteitsbeurs van Bureau Promotie Podiumkunsten in 't Spant in Bussum gepresenteerd.
Vrijwel alle jongeren doen aan cultuur, maar de gevestigde cultuur neemt een zeer bescheiden plaats in hun leven in. Door de levensfase waarin ze zich bevinden, stellen jongeren hun eigen eisen aan kunst- en cultuuruitingen en aan die eisen komt het aanbod in de meeste theaters niet tegemoet. Daardoor staat niet meer dan 10 procent van de jongeren open voor het reguliere theateraanbod.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe complexiteit en het gebrek aan herkenbaarheid van het theateraanbod zorgt ervoor dat jongeren het niet interessant vinden. Ze zoeken naar aanbod aansluit op hun belevingswereld. Volgens het onderzoek liggen hier de kansen voor marketeers.
Het onderzoek is financieel mogelijk gemaakt door de VandenEndeFoundation, netwerk CS en Actieplan Cultuurbereik Rotterdam. Door een financiering van het ministerie van OCW is het vervolgproject Theatermarketing voor Jongeren van Bureau Promotie Podiumkunsten mogelijk.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid