Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog geen effectieve theatermarketing jongeren

Theaters trekken vooral de al geïnteresseerde jongeren, maar effectieve theatermarketing gericht op andere jongeren komt nauwelijks van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Onderzoeksbureau Letty Ranshuysen meldt dat in het rapport 'Gezocht: Jonge Theaterbezoeker'. Het rapport werd afgelopen week tijdens de jaarlijkse publiciteitsbeurs van Bureau Promotie Podiumkunsten in 't Spant in Bussum gepresenteerd.

related partner content for mobile comes here

Vrijwel alle jongeren doen aan cultuur, maar de gevestigde cultuur neemt een zeer bescheiden plaats in hun leven in. Door de levensfase waarin ze zich bevinden, stellen jongeren hun eigen eisen aan kunst- en cultuuruitingen en aan die eisen komt het aanbod in de meeste theaters niet tegemoet. Daardoor staat niet meer dan 10 procent van de jongeren open voor het reguliere theateraanbod.

De complexiteit en het gebrek aan herkenbaarheid van het theateraanbod zorgt ervoor dat jongeren het niet interessant vinden. Ze zoeken naar aanbod aansluit op hun belevingswereld. Volgens het onderzoek liggen hier de kansen voor marketeers.

Het onderzoek is financieel mogelijk gemaakt door de VandenEndeFoundation, netwerk CS en Actieplan Cultuurbereik Rotterdam. Door een financiering van het ministerie van OCW is het vervolgproject Theatermarketing voor Jongeren van Bureau Promotie Podiumkunsten mogelijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in