Overslaan en naar de inhoud gaan

“Keiharde aanpak spam noodzakelijk

De aanpak die minister Brinkhorst van Economische Zaken voor ogen heeft in de strijd tegen ongevraagde berichten via de e-mail (spam) is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Tweede Kamer debatteert vandaag over spam. Reclamemail mag alleen nog worden verzonden aan mensen die hiervoor vooraf toestemming hebben gegeven. ´Met de implementatie wordt een belangrijke stap gezet in de bestrijding van spam', schreef Brinkhorst begin februari aan de Kamer. ´Bovendien moet in elk reclamebericht staan hoe consumenten zich weer kunnen afmelden. Dat zijn toch verbeteringen ten opzichte van de huidige situatie', aldus een woordvoerster van de Consumentenbond.

related partner content for mobile comes here

Het toezicht op de naleving komt in handen van Opta. De post- en telecomwaakhond kan onder meer een boete van maximaal 450.000 euro opleggen. Hoe Opta de spammers gaat aanpakken, wilde een woordvoerder niet zeggen. Een keiharde aanpak van spam is noodzakelijk, vinden zowel VNO-NCW en de Consumentenbond als de branchevereniging van Nederlandse internetaanbieders NLIP.

´Internetproviders kunnen en willen heel veel doen tegen spam, maar ze kunnen niet zonder handhaving. De overheid moet sancties opleggen', benadrukte de NLIP-woordvoerster (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in