Online bestedingen richting 40 miljoen


De Nederlandse tak van het Amerikaanse interactieve advertentiebureau IAB verwacht voor dit jaar wederom een toename. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali.
Volgens directeur Igor Beuker lagen de bestedingen in 2003 ‘nog een stuk hoger dan 40 miljoen euro, omdat een paar e-mail- en zoekbedrijven hun data nog niet aanleveren'. Voor de informatievergaring werkt IAB samen met BBC De media- en reclamebank.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet 22 procent van de bestedingen loopt de ICT- en telecombranche voorop in het gebruik van online advertenties. Daarna volgen de financiële dienstverleners en de media met 15 procent. Lokale adverteerders zijn goed voor 10 procent. Horeca en toerisme, evenals de winkelsector, nemen 7 procent voor hun rekening.
Volgens Beuker maken steeds meer A-merken gebruik van internet in hun
verkoopstrategie. ‘Zowel jongeren als ouderen maken steeds meer gebruik van internet.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid