Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen richting 40 miljoen

Adverteerders hebben vorig jaar opnieuw meer geld gespendeerd aan online advertising in Nederland. De nettobestedingen stegen van 31,8…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse tak van het Amerikaanse interactieve advertentiebureau IAB verwacht voor dit jaar wederom een toename. De organisatie baseert zich op gegevens van de belangrijkste marktpartijen op internet, zoals MSN, Adlink, IP en Tiscali.

related partner content for mobile comes here

Volgens directeur Igor Beuker lagen de bestedingen in 2003 ‘nog een stuk hoger dan 40 miljoen euro, omdat een paar e-mail- en zoekbedrijven hun data nog niet aanleveren'. Voor de informatievergaring werkt IAB samen met BBC De media- en reclamebank.

Met 22 procent van de bestedingen loopt de ICT- en telecombranche voorop in het gebruik van online advertenties. Daarna volgen de financiële dienstverleners en de media met 15 procent. Lokale adverteerders zijn goed voor 10 procent. Horeca en toerisme, evenals de winkelsector, nemen 7 procent voor hun rekening.

Volgens Beuker maken steeds meer A-merken gebruik van internet in hun
verkoopstrategie. ‘Zowel jongeren als ouderen maken steeds meer gebruik van internet.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in