Overslaan en naar de inhoud gaan

AH biedt Kanis & Gunnink-drinkers Perla aan

Albert Heijn biedt gebruikers van koffiemerk Kanis & Gunnink in een brief aan over te stappen op AH's huismerk, Perla Mild.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Albert Heijn noemt als reden de tegenvallende verkoop van Kanis & Gunnink, zo meldt Marketing Online. In de brief zegt Albert Heijn: 'In onze winkels proberen wij zoveel mogelijk uw favoriete producten en merken aan te bieden. We stellen ons aanbod dus af op de wensen van onze klanten. Maar dat betekent ook dat we producten uit ons assortiment halen als daar minder vraag naar is.'

related partner content for mobile comes here

De kruidenier prijst vervolgens huismerk Perla Mild aan: 'We begrijpen dat dat vervelend voor u is, maar uiteraard hebben we een prima alternatief: Perla Mild snelfiltermaling. Perla Mild is nu blijvend in prijs verlaagd en kost 1,99 euro, een stuk goedkoper dan een pak Kanis en Gunnink.' De ontvangers van de AH-brief krijgen ook een coupon die recht geeft op een gratis pak Perla Mild.

Suzanne Rotteveel, woordvoerder Douwe Egberts: ‘We hebben de brief pas geleden onder ogen gekregen. Allereerst betreuren wij het besluit van Albert Heijn, maar het is aan onze klanten om hun eigen assortimentsbeleid te voeren, dus we respecteren de keuze. Maar de trouwe Kanis en Gunnink-consument is de dupe van deze assortimentswijziging, en dat is jammer.’ Prijsonderhandelingen zijn er volgens Douwe Egberts niet geweest. ‘AH heeft zelf deze beslissing genomen, daar zullen ze hun redenen voor gehad hebben.’

Volgens José Nes, woordvoerster Albert Heijn, is het de eerste maal dat Albert Heijn de Bonuskaart-klantendata gebruikt om een wijziging op productniveau aan te kondigen. ‘We vonden dat wel zo netjes. We hebben voor deze direct mailing gekozen om heel gericht de trouwe Kanis en Gunnink-klanten te kunnen benaderen. Het koffiemerk kent een trouwe groep gebruikers (in totaal 15.000), ondanks de sterk teruglopende vraag. We gebruikten de klantendata eerder om bijvoorbeeld winkelsluitingen aan te kondigen, maar nog nooit voor een assortimentswijziging.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in