Stijging resultaten HMG


De sterke positie van de tv-stations van HMG heeft geleid tot een stijging van omzet, van 315 naar 320 miljoen euro. Kostenbesparing en de in 2002 ingezette herstructurering droegen ook bij aan die stijging. Een verlies van 15 miljoen in 2002 werd omgebogen naar een winst van 30 miljoen in 2003. Vorig jaar verstevigde HMG haar positie van marktleider in de tv-markt. Het gezamenlijke marktaandeel van RTL 4, RTL 5 en Yorin bij de belangrijkste doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar steeg in 2003 van 29,3 naar 31,1 procent. Bovendien stegen de marktaandelen van alledrie de stations in hun eigen kerndoelgroepen.
Het resultaat van de radioactiviteiten van HMG werd in grote mate beïnvloed door de herverdeling van de etherfrequenties in 2003. Investeringen in de frequenties voor RTL FM en Yorin FM en de aanloop naar een volledig nieuwe programmering voor Yorin FM hebben het resultaat in dit segment negatief beïnvloed. Het verlies op de radioactiviteiten ging naar 5 miljoen in 2003.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid