Overslaan en naar de inhoud gaan

Stijging resultaten HMG

De Holland Media Groep (HMG) verbeterde in 2003 haar bedrijfsresultaat met 37 miljoen euro. In 2002 was er nog sprake van een verlies van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De sterke positie van de tv-stations van HMG heeft geleid tot een stijging van omzet, van 315 naar 320 miljoen euro. Kostenbesparing en de in 2002 ingezette herstructurering droegen ook bij aan die stijging. Een verlies van 15 miljoen in 2002 werd omgebogen naar een winst van 30 miljoen in 2003. Vorig jaar verstevigde HMG haar positie van marktleider in de tv-markt. Het gezamenlijke marktaandeel van RTL 4, RTL 5 en Yorin bij de belangrijkste doelgroep boodschappers van 20 tot 49 jaar steeg in 2003 van 29,3 naar 31,1 procent. Bovendien stegen de marktaandelen van alledrie de stations in hun eigen kerndoelgroepen.

related partner content for mobile comes here

Het resultaat van de radioactiviteiten van HMG werd in grote mate beïnvloed door de herverdeling van de etherfrequenties in 2003. Investeringen in de frequenties voor RTL FM en Yorin FM en de aanloop naar een volledig nieuwe programmering voor Yorin FM hebben het resultaat in dit segment negatief beïnvloed. Het verlies op de radioactiviteiten ging naar 5 miljoen in 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in