Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik e-commerce blijft achter in Europa

Het gebruik van e-commerce in Europa blijft ver achter bij de verwachtingen. Slechts 16 procent van de inwoners van de Europese Unie maakt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Het Financieele Dagblad is gebrek aan vertrouwen het grootste obstakel. Van de niet-gebruikers geeft 25 procent gebrek aan vertrouwen als voornaamste reden. De cijfers zijn afkomstig van de Europese Commissie. Die publiceerde gisteren ter gelegenheid van de jaarlijkse Consumentendag de zogenaamde Eurobarometer.

related partner content for mobile comes here

Volgens Europees commissaris David Byrne is het van cruciaal belang voor de concurrentiekracht van de EU dat Europese consumenten op grote schaal van e-commerce gebruikmaken. 'Het consumentenvertrouwen in e-commerce moet versterkt worden.' Byrne zegt dat de opiniepeiling aantoont dat vertrouwenswaarmerken, of de onafhankelijke verificatie dat een site te vertrouwen is, een belangrijke rol kunnen spelen in het vertrouwen in e-commerce.
Vertrouwen is overigens niet de enige factor: een meerderheid van de ondervraagden gebruikt internet niet omdat ze er domweg geen toegang toe hebben. Veel mensen geven er de voorkeur aan om naar winkels toe te gaan en producten fysiek te selecteren voor aankoop.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in