Gebruik e-commerce blijft achter in Europa


Volgens Het Financieele Dagblad is gebrek aan vertrouwen het grootste obstakel. Van de niet-gebruikers geeft 25 procent gebrek aan vertrouwen als voornaamste reden. De cijfers zijn afkomstig van de Europese Commissie. Die publiceerde gisteren ter gelegenheid van de jaarlijkse Consumentendag de zogenaamde Eurobarometer.
Volgens Europees commissaris David Byrne is het van cruciaal belang voor de concurrentiekracht van de EU dat Europese consumenten op grote schaal van e-commerce gebruikmaken. 'Het consumentenvertrouwen in e-commerce moet versterkt worden.' Byrne zegt dat de opiniepeiling aantoont dat vertrouwenswaarmerken, of de onafhankelijke verificatie dat een site te vertrouwen is, een belangrijke rol kunnen spelen in het vertrouwen in e-commerce.
Vertrouwen is overigens niet de enige factor: een meerderheid van de ondervraagden gebruikt internet niet omdat ze er domweg geen toegang toe hebben. Veel mensen geven er de voorkeur aan om naar winkels toe te gaan en producten fysiek te selecteren voor aankoop.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid