Overslaan en naar de inhoud gaan

Te veel is al snel te veel

In de beperking toont zich de meester. Dat geldt ook voor bedrijven. Aldi scoort sinds jaar en dag, met een minimalistisch aanbod van 600…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent Amerikaans onderzoek wijst uit dat een al te uitgebreid aanbod klanten radeloos maakt. Waardoor ze minder kopen. Klanten die hun gevoel van oriëntatie verliezen, zo luidt de verklaring, gaan twijfelen, raken gefrustreerd en verlaten, in uiteenlopende staat van desillusie, de winkel.

related partner content for mobile comes here

Marketeers moeten complexiteiten vermijden. Want klanten hebben daar helemaal geen tijd meer voor. Procter & Gamble had dat een paar jaar geleden als een van de eerste door. Het snoeide ferm in het eigen productaanbod. Lang voordat Unilever met zijn strategie kwam de 1600 merken te reduceren tot 400, haalde P&G de verschillende Boys & Girls-luiers van de schappen, om ze te vervangen door unisex luiers. Geen geneuzel meer over plasgootjes, maar gewoon Pampers aanbieden in verschillende maten.

Aan dit simplificeren moeten veel marketeers nog wennen, omdat het haaks lijkt te staan op het paradigma de consument zoveel mogelijk keus aan te bieden. Nu die daar horendol van blijkt te worden, keren steeds meer aanbieders op hun schreden terug.

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in